Sportlov och myror i brallan

Nu är stora kidsen lediga en vecka då!
Då ska man hinna med så mycket som möjligt på kortast tid som möjligt…Det känns i alla fall som det brukar bli så. Dock ser det ut som vi ska få en bra vecka. Något bokat varje dag, och inte nödvändigtvis aktiviteter som tar hela dagen. Ser bra ut.

Helgen var en bra sådan. Den startade med kalas för att fira mamma som fyllt år. Trots att hon inte fyllde jämt på något vis, så var mitt barndomshem fyllt av människor. Det gör ju en del att jag och mina syskon tillsammans har en halv armé med barn. Ljudnivån varierar stort mellan minuterna och springet i allas ben är det ingen som slipper undan. Lilltjejen och ena kusinen som är jämngammal verkade aldrig tröttna på att springa runt, runt, runt…

Lördag kväll gjorde vi som resten av svenska folket och satt i soffan framför mello. En så stor folkfest, med så litet utbud av låtar som är något att ha. Ett märkligt fenomen. Kan väl konstatera att den störste bananen står för årets dagislåt igen. Och att ytterligare en söt yngling kommer fram och blir ny flickfavorit. Man har ju lärt sig att förutspå spektaklet för många år sedan redan.

Igår var det slapp förmiddag på ranchen. Jag gick här och plockade och fixade. Svåger med son kom senare, och jag for till vännen Å på klädparty. Fina kläder, men dock en aning märkliga i storleken tyckte jag.
Trevligt att träffa vännerna var det i alla fall!

Idag ska jag och nästan hela flocken fara uppåt mot värmlandsskogarna. Det vankas besök hos vännen A och äntligen gratulera till nytillskottet!
Mellantjejen ska vara hos en kompis, då hon inte gillar alls att fara utanför byns gränser. Hon lever i en liten bubbla den där varelsen. Men hon trivs ju alldeles underbart hos sin bästa vän, så då får det bli där hon hänger när hon inte vill hänga med oss.
Ikväll har jag barngympa trots lovet. Brukar köra ändå vid ledigheter, och nästan alla kommer dit då med.
Sen är det bara att köra på med resten av veckan. Möte med valberedning, skjutsande till fotbollsträning och ridning, fortsatt jakt på bikini, pulkaåkning och antagligen fara och beställa möbler!! Äntligen!

Kommentera

