Bikiniproblem- nån mer än jag?

Verkar som halva världen faktiskt trodde att jag blivit mångmiljonär igår, med tanke på hur många besökare jag hade på bloggen då.
Kan väl säga som så, för er som inte riktigt känner mig så väl. OM jag skulle bli det, så skulle jag knappast dela detta på bloggen det första jag gör. Så nu vet ni det om mig med.Pengar är ett ämne som jag sällan pratar om, så nej-knappast något jag heller bloggar om.

Bikini är heller inget ämne jag brinner för att tala om, men jag måste berätta om vilket bekymmer det faktiskt är. Ni som har en kropp där det faktiskt finns storlekar att köpa, kan antagligen finna detta helt ointressant. Ja, ni övriga med kanske men det är ju frivilligt att delta i mitt resonemang här på bloggen.

Bikini- Ja, jag måste ha en ny sådan.
Jag tillhör ett släkte som myyyycket sällan vistas i denna beklädnad i sin hela bemärkelse. Jag är en sådan som går i shorts och endast överdelen av bikini. Hela somrarna går jag klädd såhär i min trädgård och grejar. Jag har givetvis en favorit, som trots att den är svart har hållt färgen i många många år. Bra kvalitet.
Att ikläda mig ett par bikinitrosor får mig att vilja stå bakom ladugården och gömma mig. Jag är inte typen helt enkelt. Eller ja…jag har inte den typiska bakdelen som vill visa sig i dessa.
OM jag nu ska ha ett par, så ska de vara i mycket döljande stil. Boxer helt enkelt, och dessa är inte ett dugg lätta att hitta på marknaden.
En massa bikinitrosor finns i min garderob, men endast för att dessa tillkommit på köpet av en schysst överdel. De är nästintill oanvända.
I höstas var jag på badhuset med ett par vänner och våra småttingar. Då var jag tvungen att ha bikini (kan nu tillägga att baddräkt inte är något jag skulle vara bekväm i, så det alternativet går bort). Jag letade fram den som passade bäst, det vill säga trosorna satt som de skulle men överdelen kunde liknas med ett par tomma påsar som satt fast med snöre runt nacke och rygg.
Färgerna var okej, men jag insåg sedan hur gammal den var. Inköpt sommaren 2006 på öland. Ett panikköp då den jag packat med mig på semestern visade sig vara i storlek 42, och jag för tillfället vägde 50 kilo. Ja, ni ser ju hur ofta jag köper ny bikini…
Men nu måste jag ha en ny! Den som i alla fall satt uppe i höstas, har absolut tomma kupor nu.
Så jag letar. De vanliga butikerna har ju inte mycket till badkläder denna säsongen. Inga alls faktiskt. Jag har letat i sportbutiker, där de i alla fall haft några på rean. Men icke i storlekar jag behöver. Jag har tänkt i banan att jag kanske kan fula till det hela och köpa en sport-bh. Det finns ju typ trettio olika i var och varannan butik nu. Men problemet med de är att de är så stora.
Jaja, då letar jag på nätet då. Googlar fram en massa märkliga nätbutiker. Både välkända sportbutiker, outlet och sådana där billighetsbutiker. Till slut kommer jag till en alldeles vanlig postordersida. En sån som folk handlat på i alla tider. Jag hittar den mest perfekta bikinin med boxertrosor och överdel i min stil. Då ska vi bara välja storlek då. Nederdel- klart, överdel…VAD FANKEN!!!ÄR DET ÄR ETT SKÄMT ELLER! KAN MAN INTE BARA FÅ KÖPA EN BIKINI HUR MAN ÄN SER UT! VAD ÄR DETTA FÖR JÄKLA SKIT!
Ja, ungefär dessa ord vrålades här vid datorn. Det visade sig nämligen att storlekarna endast finns från B-kupa. Att de sedan fanns upp till hur stora tält som helst såg jag även det som en förolämpning mot mig.
Ja, nu har ni kanske listat ut mitt problem. Jag har obefintligt med kroppsligt material att fylla dessa kupor med. En liten A-kupa. Så lite tyg behöver jag. Fattar de inte att det blir billigare att producera och då tjäna mera pengar på dessa?
Storjejen var med på min ena jakt i stan. Hon hittade flera som skulle passa mig, och sen tyckte hon att jag var kräsen när jag inte ville ha Hello Kitty eller Barbapapa på bikinin.
Jepp, så allvarligt verkar det vara. Kanske ska jag bara hoppas att de sista grammen försvinner så jag inte behöver ha överdel alls? Vore ju väldigt smidigt.
Jakten får fortsätta helt enkelt. Just nu har jag sju dagar på mig tills halva släkten ska till badhus. Trots att jag sällan badar, så har jag lovat barnen att göra det då. Men att de skulle bli ett sånt jäkla projekt, det hade jag inte räknat med.
Tips på bikini för trebarnsmorsa mottages tacksamt (utan seriefigurer på…)!

Kommentera

