Nybliven mångmiljonär! Tjiho!

Vilken natt…
Jag hade så fruktansvärt svårt att somna. Sådär så man inte riktigt vet vad man ska ta sig till till slut. Har fått en grym värk i axlar och nacke som gör att jag blir en aning frustrerad. Vet inte riktigt hur jag ska ligga.
Till slut somnade jag i alla fall. Det är så skönt när man riktigt känner att; Nu…nu faller jag snart…
Då vibrerar telefonen. Mitt i natten är jag inte van att få sms eller andra vibrationer från telefonen. Och eftersom jag var så grymt trött så försökte jag ingnorera det och inte tänka på det. Men sen kom ett till, och då tar ju nyfikenheten över.
Jorå, ett sms om att jag på mitt telefonnummer vunnit hela 2,000,000 dollar!! Det andra sms:et beskrev hur jag skulle lämna kontonummer och andra uppgifter så vinsten kan delas ut. Jovisst…

Sen somnade jag i alla fall om igen. Sov nån timma innan jag hörde någon som kom insmygande i sovrummet. Eller ja, smygande och smygande. Det låter ganska högt om vissa i familjen. Jag känner en hand på min axel och en röst som säger:
-Mamma…Mamma?
-Mhm, mumlar jag.
-När du var liten, var toalettpappret uppfunnit då? Isabell säger att hennes farmor fick torka sig med telefonkatalogen när hon var liten.

Jajamen. Precis såna frågor man vill få vid fyratiden på morgonen.

Idag blir det 2 1/2-årskontroll på BVC. Ska bli intressant att få ett utlåtande om lilltjejen.
Stortjejerna ska ha med kompisar hit båda två efter skolan, jag har massa telefonsamtal, sms, och mail jag bara båste ta tag i nu. Och så är det verkligen läge att bli frisk och få tillbaka orken nu. Nästa vecka har kidsen sportlov och då blir det inte mycket vila.
Och sen har jag ytterligare ett bekymmer inför nästa helgs aktiviteter med mannens syskon och mor med respektive.
Jag måste skaffa badkläder. Huh!!

Kommentera

