Minnet…

Det sviker ofta, det där minnet. Jag glömde visst att skriva här igår eller? Vet inte vad det kom sig sådär en vanlig dag. Måste haft tankarna nån helt annanstans.

Igår var vi ju i vilket fall på sångsamlingen igen. Förra veckan stod vi över då det var så mycket annat. Härligt att gå dit igen var det ju, och lilltjejen stortrivs varje gång! Att jag får prata av mig lite med är ju ett plus i kantsten. Kanten heter det visst…

Har lite att pyssla med nu, och det är ju bra. Ska ut med en massa kläder på nätauktion och det är alltid lika spännande. Kan ju gå precis hur som helst. Visst har jag sålt saker som endast hamnat på en krona, det är ju sånt som händer. Men jag glömmer heller inte den mest otippade affären jag gjort. När jag lade ut mannens gamla avdankade jeansjacka och hoppades att den skulle inbringa en femtiolapp. Buden haglade in och det hela slutade med en fin summa på drygt sjuhundra kronor. Vet inte vem som var mest förvånad av mig och mannen. Människan som köpte den var i alla fall mycket nöjd och mailade mig sedan två gånger för att tala om hur bra och snygg den där jackan var. Haha! Det var riktigt roligt.
Tror inte att jag kommer få vara med om det igen.
Nu är det i varje fall dags igen. En hög ska ut i februari, och en i mars. Sedan är det bytardag på det med. Det är så kul! Det är liksom en överaskning som man inte riktigt vet hur den ska gå.
Så nu är det dags att fotografera, beskriva och väga plagg igen.

Idag är det dessutom dags att åka för att shoppa gummistövlar till kidsen. Slasket har börjat.De två månaderna av regn, rusk, blåst och smuts. Tur att jag älskar att handla skodon,för jag fattar inte vilken åtgång det är ibland! Stortjejens fötter växer ju inte så mycket längre. Möjligtvis kommer hon utöka dem endast en storlek till, och då hamna på samma som mig. Det kommer bli ödesdigert för min privata skosamling… och även om hennes fötter inte så ofta är i egentligt BEHOV av nya skor,så finns där ju ett önskemål om nya. Varje vecka typ…
Mellantjejen är riktigt bekymmersam vad gäller skor och stövlar. Det är en ständig kamp om hur skorna funkar att ta av och på. Blod, svett och tårar -på riktigt. Hon älskar skorna i affären, men nästa dag får hon inte på sig dem här hemma. Sen sitter de konstigt i hälen, har en konstig dragkedja, känns konstiga i tårna, har konstiga snören. Allt är bara konstigt med skodon enligt henne. Vet inte hur många skor jag sålt efter henne. Knappt använda. Gummistövlar är det enda hon inte upplever konstigt, däremot sliter hon ut paren med en konstig hastighet!
Lilltejen har ju inte mycket att säga till om ännu, men på grund av hennes ålder så växer istället fötterna med rekordfart.
Åh, vad jag längtar efter att ta in lagerlådan med flip-flops!!! Trettio par som alltid passar någon. Sommar…

Kommentera

