Liten plusgrader och regn

Det är ju fasen inte roligt alltså. Måste bara säga det först så det blir överstökat. När det vart så kallt och så torrt. Inga våta termokläder eller slaskiga hundspår på köksgolvet. Bara torrt, och sen kommer detta. Nej, det är inget roligt.

Men helgen har vart bra! Lördagen blev en dag utomhus. Jag koncentrerade mig på min lilla återviningscentral som skulle tömmas. Tre möss mötte jag öga mot öga… Jag eldade allt som skulle brännas, och sedan packade vi bilen för att fara iväg med resten. Tyvär så var behållaren för metall alldeles full på återvinningscentralen i byn. Detta resulterar ju i att alla idioter till folk slänger sitt avfall på marken brevid. Koservburkar över hela marken, porslinstallrikar stående uppe på glasigloona. Batterieholken var öppen så där låg batterier runt omkring (denna var lätt att stänga så jag och tjejerna fixade det). Jag blir så arg, ledsen och frusterarad över att se detta! Varför? Kan bara någon förklara för mig hur människor tänker? Om man är såpass medveten att man vill ta sig till stationen för att återvinna sitt avfall, hur kan man då kasta det runt omkring för att någon behållare är full? Hur är man funtad? Jag säger det rätt ut; De som gör så är riktiga idioter!

Nåväl. Dagen blev bra, och kvällen lika så. Och söndagen blev ju även den så fin, så fin. Jag hivade ut alla kidsen och städade av inomhus. Efter ett par timmar tog jag in lilltjej så hon fick vila lite. Storbarnen var otroligt nog ute ett par timmar till! Riktigt rödrosiga och fina var de resten av eftermiddagen.

Jag och mannen var på musikal på stadsteatern på kvällen. Det var en upplevelse i sig att få med mannen på något sådant. Men han var positivt överaskad så det kunde ju inte vart bättre. Det var ju även lite lyx att få göra något bara han och jag med!

Himlen är grå och regnig idag. Men var gör det när vi ska iväg för att fika och leka hos vännerna? Sen barngympa och ännu en vecka är igång. Lysande.

Kommentera

