Missbruk och beroende

Har blivit helt beroende av ett spel på mobilen. Helt vansinnigt!! Jag vet! Det är så sjukt lätt att hamna i detta missbruk av mobil… Det är ju inte därför man har en telefon, kan man tycka. Jag måste skärpa mig.

Detta missbrukande har gjort mig trött.Jag spelar alldeles för länge på kvällarna/nätterna. Jag blir toltalt fokuserad på det jag gör, så jag kan inte hejda mig och istället sova som jag borde. Det är väl lite så också, att anledningen till att jag ligger där på kvällarna är för att jag har annat att pyssla med på dagarna. Då kan man inte ta sig en timma ledigt bara sådär.

Men som sagt. Jag ska skärpa mig nu!

Igår var det då dags för stortjejen att vara med i deltävlingen påVi i femman. Efter tappert kämpande så vann det andra laget med tre poäng. Jag är glad över att hon ärvt min ganska lugna tävlingsinstinkt. Hon tog det bra, och sa att det var en kul grej i livet att vara med om. Inget att gräva ner sig för. Känns okej.

Annars har jag inget att tillföra i dagens nyheter. Samma status som vanligt.

Idag lovar jag mig själv att släcka lampan tidigt. Måste få lite kraft att bli påhugget igen.Nu är jag en fullkomligt ointressant människa.

Kommentera

