Vik hädan…

Förkylningen smyger runt knuten vid vårt hus. Den kikar in ibland, och jag vete tusan hur jag ska skrämma bort den. Jag är inget nojig över den egentligen. Alla är ju alltid sjuka på något sätt, så är det ju bara. Men just nu vill jag verkligen inte ha den här. Stortjejen ska ju tävla i Vi i femman på tisdag, och det vore minst sagt tråkigt om hon blir sjuk då! Sen har jag fortfarande inte haft tillfälle att hälsa på nya bebisen i vänkretsen, på grund av förkylningar hit och dit. Vill ju gärna träffa bebisen innan den konfirmeras… Jag dricker mitt vatten med eukalyptus, tar en shot med rävgift emellanåt och så får kidsen vara ute och jag inne eller tvärtom,hela helgen. Då kanske det går! Vi får se helt enkelt.

Tapeter…Vet inte om jag ska tjata mer om det eller inte. Det är ett aldrig sinande ämne i familjen nu. Jag var i alla fall iväg igår då. I två timmar stod jag i butiken och bläddrade i pärm efter pärm. Till slut hade jag hittat till alla rummen. Och det blir nog även så att jag struntar i färgprojektet jag hade tänkt till lilltjejens rum. det får nog bli omtapetsering istället. Jag älskar ju den som finns där nu, men vad tusan. Man behhöver väl förnya sig ibland! Och så ska stortjejen ändå ha en snarlik, så jag får njuta av stjärnorna i det rummet istället.

Till hallen hittade jag en helt galen tapet, såklart. Eller ja, jag hittade flera…men en pissdyr tapet med ett mönster av skor, tror jag knappast att jag kan övertala mannen att betala.  Igår kväll satte jag mig i alla fall med mannen bredvid mig och datorn och googlade fram alla förslag jag hittat. Och han gillade desamma!! Vilka framsteg i samlivet man gör ibland. Eller är det bara min övertalningsförmåga som blivit ännu bättre…Kanske är det försäljare jag ska satsa på i framtiden? Bör tänkas på…

Jaja, idag har jag inte nåt intressant för mig.Det ska storstädas, då torsdagsstädningen föll bort igår. Jag gillar att städa när jag är sjuk. Då känns det som jag även städar bort snuva och feber och några baciller. 

Nä, idag är jag ointressant.

Trevlig helg på er! 

 

Kommentera

