Regnbågstapet?

Idag ska jag kolla på tapeter. Jag ska lämna lilltjejen hos min mamma, och dra till färgaffären. Tanken är att där bläddra igenom varje pärm som finns. Hitta inspiration, men samtidigt försöka hitta var persons önskemål. Det blir tufft!

Det ska tapetseras om i halva huset, och eftersom man har chansen att få 25 % på köpet så ser man ju till att köpa allt på ett och samma ställe såklart!

Stortjejen, som brukar vara svår med det mesta har ett enkelt önskemål. Vi vet att hennes val av fondtapet finns, så det är bara att ta numret på den. Och sen hitta tapet till de andra väggarnai den kulört hon önskar.

Mellantjejen vill ha en regnbågstapet med ALLA färger…Hm. Kan bli vissa svårigheter där. Inte att hitta en sådan tapet, utan att försöka hitta en hon vill ha istället. Fast hennes största krav är att få ha fjärilar någonstans. Har en nödlösning om jag inte skulle finna det här.

Lilltjej. Enkelt. Hon är 2 år och 5 månader. Låter ju taskigt, men hon har inget att säga till om själv. Valet är vårt som föräldrar (läs mitt). Färg är bestämd, och så har jag andra planer för den fondväggen som finns i det rummet som ska bli hennes. Låter så fruktansvärt omodernt förresten att prata fondväggar. Men barnrum blir ju så mycket finare med lite starka färger och mönster!

Tv-rum. Den ständiga kampen om vem som ska få sin vilja igenom… Eller kamp och kamp. Vi vet ju vem som vinner.

Hall. Blir antagligen samma vinnare här. Mannen tyckte i alla fall att det var en bra idé att ha kakel just där skor, jackor och hund ska vara i kontakt med väggen.

Så, jag återkommer om hur det gick i denna frågan. Det är dags att ge sig av. Håll tummarna för mig i mitt dagsuppdrag!!

Kommentera

