hmm…

För att citera dagens programledare på Nyhetsmorgon ” Det har ju vart så mycket väder på sistone. Det är kallt och det har kommit snö”.

Ja, vad säger man. Det är ju början av januari, så det är ju kanske inte sensationella nyheter direkt. Nu har jag ju inte levt i flera hundra år, men jag tycker mig ändå ha vetskapen om att det är ganska brukligt med BÅDE kallt och snö vid denna tiden på året. Men vad vet jag? Jag är ju inget proffs som profilerna i rutan. Jag är i alla fall tacksam för att mannen drog och besiktigade min bil nu på morgonen, så jag slapp. Jag och lilltjejen ska ner till byn lite senare, och det räcker för idag.

Dagens lokala nyheter bjöd även denna dagen på att någon tror sig ha sett varg i grannkommunen. Det var intressant att de tagit dit en spårare som läst av området. Han kunde upplysa mig och andra läsare om att hunrasen Leonberger har tassavtryck som är mycket lika varg. Detta betyder alltså att det aldrig skulle gå att varken bevisa eller utesluta varg i våran trädgård alltså. Knepigt läge. Fast å andra sidan har jag inte vart rädd för att vargen ska komma, trots att jag har fårskallar där ute. En spårkunnig granne har konstaterat varg här för flera år sedan redan, så det är redan klart på något sätt. Den dagen den sorgen om något händer. Inget att göra åt det.  Jag blev dock en aning förvånad över att vargspår är så stora! Trodde mera att de var som en schäfers eller så. Våran hunds tassar är ju gigantiska!

Nu ska jag gå och ta på mig ett ansikte och ta tag i dagen. Den kommer förhoppningsvis bjuda på allt från umgänge, fotboll, bibliotek och lite återvinning. Och lite lek i snön då såklart. Jobbigt när man hatar vintern, att behöva leka i kylan med. Men jag kan ju roa mig med att leta spår som skiljer sig från Mr Blues.

 

 

Kommentera

