Dagens mest instressanta nyheter

Det första jag gör på morgonen är i stort sett att kolla nyheter. Först, när jag väckt alla som ska väckas och sett till att det finns liv i dem, så går jag ut och hämtar dagstidningen. En lokaltidning där det allra viktigaste finns med. Som att någon tror sig haft en varg i trädgården,hittat ett skrivbord dumpat i en dikeskant, en hårfrisörska som öppnat ny salong och annat viktigt för lokalbefolkningen att veta. Utöver nyheter finns såklart gamla serier som man läst tusen gånger, en platsannons som jag inte har behörighet att söka, intetsägande horoskop påhittat av någon fyndig människa samt en krönika som skrivs av olika mer eller mindre kända lokalbor som fått var sin veckodag att skriva något kul och intressant.. Den spalten är förövrigt under all kritik enligt mig, då den endast är värd att läsa en dag i veckan. Resten undrar jag hur de aktuella författarna fått jobbet som krönikör…

I alla fall. När jag läst denna blaska som tar mellan tre och femton minuter att läsa, beroende på tilltalande innehåll, så tar jag fram mobilen och läser de lite större nyheterna. Jag läser idag att statsministern vill lugna oss; det finns inget hot från Ryssland som vi bör vara oroliga för. Tack och lov, tänker jag…inte. Jag visste inte att jag skulle vara rädd för att ryssarna skulle komma!

Sen vidare i nyheterna. Kändisarna i ”svarta-pengar-härvan” som riskerar två års fängelse. Jag läser inte mer än rubriken. Tror knappast att de kommer att låsas in…

Papa Dees ex-flickvän förklarar varför förhållandet dog! Det är ju verkligen är mycket viktig nyhet. Jösses…Man undrade ju just.

Bränderna i Australien. Förödande och otäckt, men ändå något återkommande i denna del av världen. Dock finner jag den mera oroväckande nu när jag har en släkting somlever där just nu. Det är ju så vi fungerar, att vara mera oroliga över något vi kan relatera till själva.

Och så slutligen. Vi har nått den tiden på året då alla dessa mer eller mindre intressanta GALOR är på tapeten. Den amerikanska sådan som utspelade sig inatt, var en av de första i raden. Ex-presidenten håller bejublat tal kan man läsa. Vår svenske regissör vann inget trots nomineringar, en känd splatter-films-regissör vann såklart pris, och så ska alla skådisarnas klänningar synas i sömmarna och pratas om. Och så skrällen: Jodie Foster kommer ut från garderoben. För första gången talar hon offentligt om det som alla vetat i hundra år. Eftersom det är allmänt känt så tänker jag först att hon kommit ut som hetero… Men jaja, det var ju skönt att amerikanerna nu fick sig en lite chock angående detta.  

Nu väntar jag på nästa gala som ska analyseras i nyheterna. Längsta talet, nakenchockar och fulast klänning. Mycket intressanta I-landsnyheter.

Annars har min helg vart bara bra. Besök hos svägerska med familj, julgransplundring, storhandling som avslutades med fortkörningsböter för mannen, barn som övernattat hos kompisar och vart på kalas hos andra och en fortsatt googling efter de rätta tapeterna. Och idag startar vi denna veckan med lek hos Å och T och sedan drar jag igång barngympan ikväll. 

 Livet är ändå bra nu!

Kommentera

