Nätauktion avklarad!

Jag tycker att det är roligt att nätauktionera. Både sälja och köpa. Men när det strular så blir man galen… Hade en auktion som jag lade ut för två veckor sedan, och som gick ut förra onsdagen. Jag har betalningsvillkor på fem dagar, vilket betyder att allt skulle vara klart och postat senast i måndags. Det brukar ju funka snabbt och smidigt. Folk betalar nästan direkt, och allt kan postas inom ett par dagar. Det man köper av mig åker direkt med postens nästa avgång.

Men denna gången har jag haft två som krånglat en del. Påstått sig betalat i fredags, det måste vara fel på banken, jag kollar inte mailen varje dag, jag har vart bortrest…osv. Om man betalat en fredag 200:-till någon och det inte funkar, sedan säger man att jag provar igen då (fyra dagar över tiden) och Oj, nu funkade det. Nja… Jag skulle inte tagit en förlust från mitt konto så lätt.

Jag går givetvis inte på alla dessa undanflykter och tydliga lögner, men jag mailar trevligt i alla fall. Och oftast löser det ju sig då till slut. Nu på morgonen kom dessa två betalningar i alla fall. Så jag kan äntligen pusta ut, posta paketen och gå vidare i livet. Pust! Har vart en aning frustrarad över folks beteende denna veckan.

Helt ointressant för er, men nu fick jag det sagt. Jag fick även en oerhörd energi över att det klarades upp, så jag  bestämde mig för att jag nog kastar mig iväg till stan idag ändå. Jag drömmer om att kunna slutföra veckans uppdrag… Men med en trotsig tvååring så är det just drömmen jag håller mig fast vid. Verkligheten kan ju visa sig vara en helt annan. Eftersom jag ska till en telefonibutik, där köerna och människors ärenden brukar ta en evighet, så är jag nöjd om jag kommer ut därifrån med en leende. Hinner jag sedan med något mer, så är det är jäääkligt stort plus. Jag satsar på att hänga på låset när de öppnar, så får vi se.

Förövrigt denna dag då: Kidsen slutar skolan, huset ska få sin torsdagsstorstädning, man och stortjejer ska klippas och jag fortsätter vänta på post som dröjer. Med tanke på min hälsa så hann jag inte allt jag skulle i början av veckan, vilket betyder att det inte blev julkort… Så från denna familjen får det bli nyårskort istället detta året. Så kan det bli.

Nu sätter vi torsdagen i rullning tycker jag!

 

Kommentera

