Ja, jag ser också att det snöar…

Detta med status på Facebook. Om det är sol och 30 grader (jag  vet, det händer aldrig) så skriver folk just detta. Om det regnar, ja då skriver folk ”Det regnar ute”, och i nuläget när det snöar över hela vår region, ja då är det detta som folk på något sätt skriver. I min by på några tusen människor, så skriver alltså hälften ” Det snöar” på sin status. Jo, jag ser det. Jag hade också en period då jag uppdaterade status ofta, och har med all sannolikhet skrivit sådana här konstaterande med. Men dock, det är ett fascinerande fenomen. Man undrar lite vem förklaringen är till för. Den blinde har kanske inte facebook ändå, eller? Jag säger det inte för att klanka ner på folks statusar, de får skriva vad de vill. Jag bara konstaterar faktum.

Kollade vädersajter nu, och det ska bli snö en period nu. Märkligt var dock att det på fredag visar -16 grader och…regn. What? Det blir ju intressant att se. Ska det regna istappar då eller?

Gårdagen var en alldeles jättefin dag på ranchen. Ett enda litet minus att hunden bestämde sig för att smita en sväng på morgonen, så jag fick hämta honom hos grannen. Jag skulle ändå åka iväg då, så det var inget extra besvär, jag blev bara lite sur på att han gjorde det. Det var ju så längesedan nu!

Jag och lilltjejen var på sångsamling igen. Har inte kunnat gå dit på två veckor, så det var kul såklart! Sen var det till att åka hem och ta det lugnt. Måste tagga ner en aning i mitt stressande, så nu får jag skärpa till mig och tänka efter.

Firade såklart våran åttaåring på kvällen med!! Ännu ett konstaterande att tiden går fort och man tycker att hon nyss var liten bebis…

Nu ska jag ta det easy och bara städa och pyssla några dagar. Bara, bara…

Kommentera

