Jonas Gardell

Jag var och såg denna filur i går kväll. Han skapade ett underbart inslag av skratt och gråt. Jag kan inte ens beskriva hur jag känner mig varje gång jag sett och lyssnat på honom. Det är bara så oerhört allt. Man måste ta in det en lång tid för att kunna förklara vad man hört!

Annars har jag en bra morgon, och tänker ha en bra dag. Skulle fart runt med diverse ärenden, men det blev visst inte så. Mannen skulle ta min bil till verkstaden, så jag är så att säga ganska strandsatt hela denna dagen.

Jag tänker adventsfixa. Får se hur jag mår efteråt, när jag gör detta mot halva min vilja. det återstår att se. Inte lätt att ha sina principer… Men  redan nu på morgonen har jag påbörjat det hela, och hittills känns det bara bra.

Jag har hunnit sy en duk. Ett långt stycke som jag köpte på meter för massa år sedan, men som aldrig blivit fållad. Sen har jag sytt in gardinerna lite, så de passar bättre. Jag kom mig även för att laga en tröja och en klänning. Eftersom de inte passar längre, så kan jag lika gärna fixa till dem om nån annan villa ha dem. Har en hög med klänningar och topar som ska säljas. Typ en halv nyårsgarderob…Plagg som är andvända vid något tillfälle, och sedan bara hängt. Ni vet hur det är. Men nu är det ju festens månad, så kanske kan de glädja någon annan.

Appropå den saknade julkänslan så är det i vart fall snöblandad nederbörd just nu. Kanske går det år rätt håll ändå.

Nä, inte ska jag sitta här nu. Det ska putsas fönster och skuras och fejas. Nu jäklar ska det mysas till! Imorrn har kidsen studiedag, så då ska det bakas hela dagen. Måste bana väg för pepparkaksbygge!

Kommentera

