Äntligen på plats!

Nu så!

Efter en veckas trassel är jag änligen här, och har fått ordning på hela systemet. Hela gamla bloggen är flyttad hit. Men det vart en del bekymmer när jag plötsligt fick märkliga meddelande från yttre cyberrymden…Men nu är det klart, och vi kan fortsätta som vanligt!

Det har vart tio kaotiska dagar i mitt liv. Men nu är jag på G igen. Igår var dagen fylld av telefonsamtal med människor från öst till väst. Det fixades grejer, ventilerades vardagsbekymmer och bara snicksnackades. Det var en härlig blandning och jag kände hur mina bekymmer släppte och energin kom tillbaka. Även om alla blandade samtal inte direkt innehöll rosa moln och lättja, så gjorde det ändå gott. Underbart!

I natt låg jag som vanligt och funderade på massa jox. Det blir så lätt att jag ligger och klurar på vardagen, drömmar om framtiden och mindre avslappnande tankar. Men sen tänkte jag att nu får det vara bra. Försökte komma på något uttråkande att tänka på… Tankarna halkade då in på upphängning av tavlor. Att man enligt konstens regler ska hänga dem på ett visst sätt och inte får hänga dem hur man vill! Att blickfånget dessutom ska följa ögonhöjd…VEMS ögonhöjd? Jag är 159 cm kort, mannen är 183 cm lång. Hur gör vi i dettta huset då? Ja, såna tankar visade sig vara helt utmattande, så jag somnade till slut.

Igårkväll var jag extremt produktiv mellan 16-18. Jag postade en riktigt stor del av det jag sålt på senaste nätauktionerna, jag var på de tre olika förskolorna med lappar, jag var på fritids med lappar och en stund samspråk om irriterande saker och så hade jag barngymnastik. Det var skönt att komma hem för att bocka av hälften på min lista att göra. Idag ska jag ta résten. Hade vart kul att  gå på föräldra-barngruppen, eftersom vi missade även förra gången. Men med tanke på höstblåsorna, eller vad det är vi drabbats av, så skippar vi det denna gången med. Finns ju de som inte vill träffa andra barn med prickar. Alla är ju liksom olika rädda för smittor, så det är ju bäst att man anpassar sig efter samhället.

Det får istället bli en snabbsväng för att ordna en födelsedagspresent, och sen ska jag dela ut resten av lapparna som jag åtagit mig att göra.

Imorgon tänker jag bryta mot mina julprinciper för första gången i livet. Jag tänker adventspynta fast det är några dagar kvar till helgen. Halva jag är emot det, men vad fanken. I detta jäkla regnande och rena höstvädret så bara MÅSTE jag få lite julstämning! På torsdag ska vi ju baka pepparkaksbygget eftersom vi inte hinner i helgen, så då måste vi ju ha lite stämning omkring oss med! Eller?

Nån måtta får det vara…

Kommentera

