Vi bryter för reklam…

Det har alltid varit mannen i detta huset som hatat reklam. Som i panik börjat zappa bland andra tv-kanaler så fort det blir reklamavbrott i det han tittar på. Som svär och beklagar sig över hur lång reklamen är. Han som gör mig irriterad över att hans zappande gör så jag missar lite av det viktiga programmet, för att han hamnat på en annan kanal. Ja ni vet, såna där i-landsproblem.
Men nu börjar jag tycka det är lite väl mycket.
Bara att ta sig in här på bloggen, utan att råka trycka på musen på fel plats, så att man helt plötsligt får helskärm på nån bil eller chans att vinna 43 miljoner för jag är den 10000:e besökaren idag.
Tv:n har ju olika långa break för reklam, så det lär man sig ju. ”Vi tittar på den kanalen, ja men då hinner jag duscha nu” ”Nu tittar vi på den kanalen, lagom att hänga en tvätt i reklamen”.
Och mobilen är likadan. Det poppar upp reklam vart man är tittar.
Är det verkligen så givande för företagen att visa reklam? Ja, jo…vi är ju en lättlurad art som går på en hel del visserligen.
Läste ett inlägg nånstans om någon som tyckte att tv-kanalerna kunde ha en timer i reklamabrotten. Så man vet när programmet börjar igen. DET tyckte jag var en toppenidé!
Som sagt…i-landsproblem.

Igår hade jag vännen S på besök.
Några toppentimmar med mycket givande samtal såklart. Så härligt eftersom vi inte talats vid på ett tag. Då finns det ju ännu mer saker att analysera, och ännu fler världsproblem att lösa. Underbart!
Idag fortsätter vi den sociala biten med att dra till Å. Även vännen A kommer dit för att kanske få diverse smittor. Vi har inte heller setts på ett bra tag, så det ska bli toppen.
Så, idag blir det häng med polare istället för sångsamling. Ibland får man välja.

Denna veckan känns fullmatad med trevliga händelser! Massa träffar med vänner och även en kusinträff inplanerad. Och dessutom kommer veckan avslutas på söndag med underbara E! Åh, som jag längtar!

Ikväll ska jag och stortjejen dra på en liten shoppingrunda. Tydligen så var det disco på fredag igen, och till det så önskades det tydligen nåt plagg som hon sett i en butik.
Vi får la se om mamman godkänner valet…
Jag måste i alla fall köpa tyg till julgardiner. Bara två veckor kvar till advent, så snart ska den stora julstädningen påbörjas. Och ja, listan är givetvis klar sedan länge. Känns lite halvtråkigt att utbygget inte blir klart till andvent. Detta gör ju att vårat årliga gigantbygge av peppakaka kommer bli en aning begränsat. Det får istället bli ett mindre bygge som vi kan placera i köket någonstans.
Vi verkar vara överens om temat, och jag tror det kommer bli bra ändå. Skisserna ligger lite övrallt just nu, så vi ska bara försöka få ihop det så det får plats. Temat blir förövrigt en aning sjukt i vissa bemärkelser. Det bygger på en uppmärksammad nyhet under hösten. En nyhet som upprörde landet, och som vi nu ska försöka hedra på något bra sätt.
Ni får klura på detta, så lovar jag att återkomma med bilder!

Kommentera

