Oklart syfte…

Har den senaste tiden läst en massa olika bloggar. Jag är annars inte så väldigt mycket för det egentligen. Konstigt nog, när man bloggar själv liksom. Borde ju finnas något slags intresse.
Det är ju i vart fall ett faktum att det finns hur mycket bloggar som helst! Antagligen en massa människor även i min närhet, som jag inte alls känner till!
Men jag erkänner att jag lägger inte så mycket tid vid datorn, förutom för att betala räkningar och blogga. Resten tar jag via mobilen, och där orkar jag sannerligen inte sitta och söka efter annat. Kanske borde jag intressera mig mer för den stora internetvärlden. Men jag är ju en aning föråldrad på det planet. Det finns dock några enstaka bloggare jag måste följa, som jag gillar otroligt mycket!
Man gillar ju bäst det man själv kan känna igen sig i, och eftersom vi alla är olika så blir det ju oftast tvärtom.
Men nu minsann har jag tagit mig tid och halkat åt alla möjliga håll!
Jag slogs som förr av anledningen till mitt näst intill obefintliga intresse av det… Jag blir upprörd och irriterad. Jag möttes av människor som bär på en jäkla massa gnäll om precis allt, människor som dömer andra människors åsikter och sedan själva hittar på någon konstig utvärdering av de människorna, som överdriver och skriver osanning fast man vet att läget är annat. Människor som helt enkelt gör allt för att dra blickarna till sig.
Visst tänker ni ”nu dömer ju hon likadant”, och ja det kanske jag gör till en viss del.
Men jag hoppas inte att jag uppfattas som en bloggare som hittar på en massa saker. Inte för att jag brukar göra det annars heller, men jag känner att det vore ju otroligt pinsamt eftersom en del läsare känner mig så det skulle ju genomskådas på en sekund.
Sen vet jag att jag gnäller en del, som de flesta. Rent allmänt sådär ni vet. Men jag gräver inte ner mig totalt i något. Trivs jag inte med något så brukar jag förändra det. Att man sedan kan känna sig mindre nöjd med saker, det är ju så livet funkar. Och missnöje är något som jag hellre pratar med någon om. Man vill ju ha lite munhugg tillbaka!
Nåja, nu har jag läst lite så det räcker för ett tag igen.

Så då fick jag ur mig det med då. Sicken stolle tänker ni. Vad ville hon? Ja, säg det…

Lite skönt att ta sig tiden ändå att sitta här. Fast jag borde byta sängkläder, börja med julkort (till andra. Själv blir det nog ”fuskkort iår. Kanske…), hänga tvätt, boka julfest för företaget, flytta traktorn så jag kommer ut på gärdet med ett lass som ska eldas, ta bort det flagande nagellacket, börja sy julgardiner och annat som ska göras.
Har blivit så störd av allt den senaste tiden, för det pågår något skumt i vårat hus.
Den förra ägaren har ju bott kvar i väggarna här på ranchen, men de senaste två åren verkar han ha nästintill flyttat ut. Trodde vi i alla fall.
Nu är han tillbaka verkar det som. Det händer väldigt märkliga saker. Det skrämmer mig inte, men det stör min vardag en del. Kalla det Hokus Pokus eller vad ni vill. Jag kallar det vid det rätta namnet. Bengt.
Hoppas han taggar ner lite snart. Visst är det trevligt för en ensam hemmafru som jag att få lite sällskap, men ibland vill man välja själv.
Nu blev jag sittande här en stund som sagt. Gott att fastna i sittande läge emellanåt.
Dags att plocka fram termobyxorna och gåsjackan, för jag har lovat att ta mannens roll ikväll och följa med mellantjejen till ridningen. Så frusen som har blivit så är det bäst att pälsa på sig…

Kommentera

