Morgonhumöret…

Förr om åren var jag alltid morgonpigg och alltid morgonglad.
Inget fick mig ur balans, och jag vaknade med ett ryck vid första signal och hoppade sedan glatt upp ur sängen.
Någongång någonstans förändrades detta, och jag har ingen aning om hur det gick till!
Kan det vara så att jag har blivit äldre, fått mera krämpor, vart med om barnskrikiga nätter…? Jag vet inte. Fast jag tror att det kan ha med de människor jag bor med att göra. Minst två av dem har ett rysligt morgonhumör! I alla fall den första halvtimman efter uppvaknandet.

I vilket fall. Nu för tiden är jag inte längre alltid så där pigg och bekymmerslös på morgonen. Jag blir väldigt irriterad när maken, typ jämt, ska ställa klockan jättetidigt och tro att han ska gå upp då. I åtminstone tio år har han tänkt att han ska gå upp liiite tidigare och hinna göra något extra. Men det blir ju aldrig så! Han snoozar, snarkar, stör och väcker andra. Det är det enda!
Jag har börjat bli så fruktansvärt irriterad. Jag svär och grymtar, vilket resulterar i att mannen med det mindre glada morgonhumöret får ett ännu surare morgonhumör.
I morse väcktes jag dessutom mitt i en intressant diskussion med Ozzy Osbourne, där jag väldigt gärna hade stannat kvar en timma till. Irriterande, men så får man väl ha det resten av livet.
Det finns väl några miljoner till som har detta problemet.

Annars händer det inte mycket idag. Jag tvättar och grejar lite med vardagssysslor.
Planerar lite inför de kommande dagarna som känns alldeles fullspäckade. Ett par läkarbesök för mellantjejen, traditionell julklappsshopping neråt i landet, klassinnebandy och försenad halloweenfest för stortjejen. Det är mycket nu. Förresten kom jag på att jag borde kolla om jag kan på lite barnvakt när jag är med mellantjejen på sjukhuset med.
Jaja, lika bra att fortsätta med tvätten. Känner mig tråkig och svamlig idag. Kanske skulle ta en femminutare på soffan först. Det var ett tag sen.

Kommentera

