Ligger efter…

…hela gårdagen var jag insnöad på att det var tisdag. Fattar inte varför, eftersom vi var på biblioteket i tisdags, så jag borde vetat bättre då det är enda eftermiddagen det är öppet.
Men nu var jag helt borta, så borta att jag glömde att jag alltid tömmer tvättkorgar och fixar med sånt på onsdagar.
Och sen när jag väl, framåt kvällen fattar att det onsdag, så börjar stordottern babbla om att det är torsdag! Det tog en stund innan vi rett ut hur det egentligen stod till med dagarna…
Men idag vet jag att det är torsdag!
Det få bli kombinerad tvätt- och städdag här på ranchen. Blandat med annat på måste-göra-listan.
Ska ner till byn lite senare under förmiddagen. Information och starta igång stortjejens klass med deras försäljning av salamikorv. Det kommer väl gå fint antar jag.
Sen har jag fått alla papper för Föräldraföreningen. Så nu har jag sammanställt och fixat en stund, så det som är kvar är att se till att detta informations-och inbjudan till medlemskap kommer ut till cirka 120 familjer.
Det blir alltså till att fara runt efter klassföreståndare och förskolor. Men det brukar gå bra det med.

Igår var det sedvanlig ridskola för mellantjejen. Hon var mycket lycklig som vanligt, och lyckan toppades dessutom av att hennes farbror kom för att titta på henne.
Det är en ljuvlighet att se henne må så där gott!
Lilltjejen babblar oavbrutet om sångsamling…Vi fick ju hoppa den denna veckan eftersom vi var på vårdcentralen då. Och nästa vecka är det inget, på grund av höstlov. Hon kommer väl tjata hål i huvet på mig om det innan det blir dags för nästa gång.
Annars skulle jag kunna skriva en roman om alla djuren med! Men det väntar jag med…Det pågår något märkligt då alla är inne i nån konstig period. Kanske är de allmänt höstdeprimerade och tjurskalliga av det. Något skumt pågår i vart fall.
Det är bäst att jag sätter fart med torsdagsbestyren. Har en del på agendan som ska fixas med.
imorgon är det dessutom skoldisco, så det lutar åt att det blir fullt hus här innan det. Då blir det värmning av platt-våffel-och locktänger, frisyrer och kläder högt och lågt. Detta kommer såklart toppas av en spraykonsumtion utan dess like… Härligt!

Kommentera

