Man tror knappt det är sant.

Att jag först skulle få turen att prata med den vänliga mans-ängeln på barnmedicin, sen ringer vår lokala lilla ängel från vårdcentralen och igår så fick man träffa en toppenläkare på vårdcentralen.
Kan sånt hända på bara några dagar eller?
Läkaren frågande mellantjejen alla bra frågor om hur HON känner sig när hjärtata rusar, lyssnade på oss med båda sina öron och visade att hon gjorde sitt jobb och ville hjälpa oss. Sånt gillar vi!
Dessutom lugnade hon oss med att tjejens vilopuls minsann INTE är ovanlig eller konstig! Att åttaåringar har en värden mellan 70 och 120 är HELT som det ska vara!
Visst undrar vi varför resten av läkarkåren luddat omkring och oroat oss,men vi blev i alla fall lättade! Samtidigt som hon absolut vill hjälpa oss att få klarhet i hjärtklappningen, för DEN är INTE vanlig.
Ja, jag känner mig så lättad och välmött så jag nästan känner för att baka idag. Härligt!

Så skönt när man i alla fall kan bli av med en liten bit av det som tynger i hjärtat när ens barn har det jobbigt.

Nu ska jag ta en dags vila för hjärnan. Ägna dagen åt vanliga I-landsproblem. Som att faktiskt skriva en inköpslista till den kommande resan till det gula varuhuset om ett par veckor. Vad behöver alla ha, och vad önskar sig alla i julklapp. Och så måste jag planera klart vad vi ska syssla med nästa vecka då det är lov.
Kanske ska vi ta en hel dags bakning då istället… Får klura på det.
Min oro är lättad en smula, och jag känner att det är två steg fram och inget tillbaka idag som gäller.
En dag i taget…

Kommentera

