Minus en tand.

Oj vilken vecka!
Helgen och veckan bara drog iväg med en fart utan dess like… Det var väl en vecka sedan jag satt här eller?
Anyway… Det blev i vart fall en händelserik vecka, så det är ju just då tiden går fortare än mina ben liksom.
Fredagen, då datumet jag helst glömmer varje år, blev en bra dag minsann!
Först morgonmys med lilltjejen, sedan lunch hos farmor med kusin och kusinbarn. Några toppentimmar i all enkelhet. Och så roligt för lilltjej att träffa sysslingar som träffas allt för sällan! Härligt!
Sen hem och packa väskan, lite mys med storbarn. Mannen komhem i tid (kors i taket, jag vet!)och sen kom mamma och körde mig till tåget.
En stund av längre modell, var jag framme på slutdestination och där stod vännen och väntade. Ett kärt återseende efter ett år vill jag lova!
Middag, mycket prat och en skön kväll. Precis som det ska vara.
En helg med (för) mycket shopping, (för) många drinkar och (för) lite sömn. Så himla roligt, och så himla utmattande. Underbart såklart!
Mindre underbart att trött kliva av tåget på söndag eftermiddag, för att få sitta och vänta på mannen som såklart tagit fel på en timma…Men men. Sån är han.
Så skönt att vara borta, och så uppskattande att komma hem till familjen igen. Precis som det ska vara!
Min röst var mindre bra, med ändå gick det bra att på måndagskvällen möta barngympebarnen som utökats till sexton stycken. Toppen!
Sen har veckan dånat på med föräldra-barngrupp, kaffehäng med vänner i olika lägen, lek för lilltjejen, middag hos päronen och socialt umgänge hela dagarna. Tisdagens eftermiddag bjöd dessutom på tandläkarbesök och jag blev en visdomstand fattigare. Underbart att slippa den irriterande gadden som skavde på kinden i min lilla mun.
Idag har vi dock komit fram till stora städdagen. Fixas, ordnas, strykas och donas. Avloppsrensning, vädrande av gardiner, skaka mattor och ge orkideérna den kärlek de behöver. Allt precis som vanligt.
Lika bra att köra på i vanlig ordning.
Ska starta med att ta tag i några telefonsamtal nu. Får se hur lång kö det blir på det första…Hu.

Kommentera

