Halva tisdagen avklarad!

Har hunnit med den sedvanliga föräldra-barngruppen.
Trevligt som vanligt med skvaller och allmänt prat. Idag bjöds det även på fotografering av termobyxor… Jag ska snart lägga ut en hög kläder på nätauktion, men har stora problem med ett par plagg! Hur jag än fotar så blir färgen fel!! Ett par mörklila termobyxor blir blåa hur jag än gör. Så två andra tjejer provade de med med sina telefoner, men ändå… Färgen förvandlas till knallblå. Såna saker kan ju få mig helt galen.
Det hela kanske löser sig ändå, då den ena tjejen beslöt sig för att ta hem brallorna för att kolla om de passar hennes barn. Skönt att få ett problem ur världen… Haha!
Sen med anledning av dagens skvaller så blev jag sittande vid datorn och få lite intressant(?) läsning om dagens ämne. Så nu är jag helt förvirrad av andra anledningar istället. Så det kan vara!

I eftermiddag är det dags för utvecklingssamtal nummer två denna termin. Blir antagligen inte ett dugg givande, men så kan det ju vara. Ibland vill man skrika åt människor att rycka upp sig och få dem att i alla fall sprattla till en aning. Ruska dem för att se om någon rektion finns!! Men det får man ju inte… Vissa är spralliga andra har ingen reflex att tala om. Så kan det var med det också.

Ikväll tänkte jag att jag skulle få med barnen till återvinningsstationen. Såna mysiga och trevliga kvällsaktiviteter vi har tillsammans i denna familjen. Haha!
Det är i alla fall dags att hiva lådan med elektronik, den med glödlampor och den stora batterisamlingen. Så vi kan böra spara igen menar jag.
Vi spetsar nog till besöket i byn med en stund på biblioteketefteråt med. Så är vi både miljömedvetna och blir allmänbildade.

Nä, nu sprang tankarna iväg åt alla möjliga håll. Bäst jag greppar tag i verkligheten igen och hänger lite tvätt.
Tjolahopp vad roligt!

Kommentera

