Inte alltid enligt planerna…

Det blev inte alls en trevlig tjejkväll i lördags, som jag sett fram emot så mycket.
Istället blev det kräksjuka för ett av barnen.
Den började i torsdags kväll. Sen vart det inget på hela fredagen, och vi tänkte att det gick ju bra ändå! Men när jag kom hem efter evenemang på fredagskvällen så möttes jag av mannen som nyss moppat golvet…
Bara att ställa in de planerade trevligheterna alltså.
Givetvis var tjejen pigg som en lärka på lördagen igen. Men man vet ju aldrig med de där bacillerna.
Vi satsade på att vara ute hela dagen, hela familjen. Höststädade i uthusen, satte upp stuprör och hängrännor på diverse byggnader och fixade med lite allt möjligt.
På kvällen fick ett av de andra barnen akut ont i magen, och vi trodde att det var dags igen. Men det gick som tur var över.
Söndagen blev även den en dag utomhus. Lika bra att minska smittan och vädra sjukan liksom.
Det fortsattes med städning. Bar ut diverse möbler till eldhögen, fotade andra som skulle vilja säljas, kastade de sista tomatplantorna på komposten och tittade till vår stora pumpaplantering som vi upptäckt bakom ladugården!
Givetvis vart den dagen blandad med smågnäll om att vissa ville gå in och spela wii…Men vad fasen, en så fin dag måste man ju vara ute!
Fika i solen på trappan (kanske årets sista?). Härligt!

Jag har nu planerat veckan som kommer lite.
eftersom jag inte ska vara hemma i helgen, så måste jag ju enligt mina ordningssamma regler ha koll på minsta grej innan jag åker. Den där sjukan med att fixa och förbereda som om jag aldrig mer skulle återvända ni vet… Riktigt sjukt.

Men nu är det dags för kaffe och frukost med lilltjejen.
Hoppas ni får en fin vecka!

Kommentera

