JAAAAAA!!!!

Hurra för torsdag och städdag!! Alla håller med…Eller?
Nu stryks det åter dukar, kläder och kökshanddukar. Kläder och sängkläder efter gårdagens tvättdag tas om hand. Blommorna får sin kärlek, avlopp rensas och allts som är vattenfast skuras av. Härligt!
Enda nackdelen är att mannen valde att ha kontorstid just idag. Det gillar jag inte på den heliga torsdagen, då han är i vägen vart man än går. Men det får väl vara så då.

Har haft bråda dagar här minsann!
Det har vart barngrupp, och sedan väldigt snorig lilltjej. Det har vart ridning, styrelsemöten och föräldramöten. Jag har känt mig jagad i olika ärenden, jag spånar på framtiden samtidigt som det finns bekymmer i nutiden som man måste delta i diskussioner runt om.
Det planeras för dels visning av Mary Kay-produkter på en tillställning på fredag kväll, samt ska tjejkvällen med bästa brudarna förberedas till lördagen.
Och så den ständiga rent egoistiska paniken över om huruvida det kommer bli så pass torrt att jag kan klippa gräset en sista gång innan snön faller…
Det är mycket emellanåt i den normalstora hjärnan!
Igår tog jag i alla fall en paus i livet innan lilltjejen vaknat. Jag satte mig i soffan och kopplade bort omvärlden såpass att jag lyckades varva kidsens Super Mario Bros på Wii. Åh, vilken lycka för spelnörden! Haha!

Men verkligehetn var ju snart tillbaka såklart. Fast så skönt det är i bland och ta en stunds uppehåll från måsten, borden och vuxenvärlden.
Ett ”borde” är miljöstationen. Har hur mycket som helst som borde köras ner nu. Får nog ta det på förmiddagen så det blir gjort. Så får vi en liten paus i städandet inomhus med.
Bäst jag förbereder lite så det går snabbare sedan. Måste skriva inköpslista med så mannen kan åka och storhandla imorgon när jag är på evenemang. Just det, mellantjejen skulle visst på kalas med. Måste fixa present till kompisen med…

Kommentera

