Den där tiden.

Den där tiden bara flög iväg där visst.
Fredagen kom, och rätt som det var så är det visst tisdag redan! Förstår inte vad snabbt det går ibland. Eller?
Fredagen vet jag inte ens vart jag tillbringade nu…Minnet ni vet.
Jo, just det! Såklart!
Fredagen tillbringade ju jag och lilltjejen med kompisar på badhuset!
På torsdagkvällen packade vi väskan med badkläder. Spännande. Vi pratade om badet, vattnet och om tjejens två kompisar som vi skulle träffa.
Sen sov vi en natt och så var det fredag. Den stora baddagen!
det blev några alldeles underbart härliga timmar på badhuset. Kan säga att tjejen sov mycket gott när vi kom hem!
Sedan pratades det om bad och simning och kompisarna hela resten av dagen.Så härligt att höra hennes babbel!
På eftermiddagen drog jag och stortjejen till skogs en sväng för att plocka diverse växter som skulle användas av scouterna under lördagens skördefest. Och på kvällen var svågern här, och vi käkade gott. Lilltjejen var uppe i varv totalt och bara for omkring. Vet inte vad det var i badhusluften…
Lördagen kom och med den ca femton tider att hålla reda på under dagen. stortjej skulle köras till kompis, jag skulle köra ner bord till byn där föräldraföreningens chokladhjul skulle stå. Och så korgen med växter till scouterna då. Och så detta spöregn… det trasslades en del eftersom föräldraföreningens tält mystiskt gått upp i rök. Till slut fick vi låna ett av en snäll gubbe i byn.
Jag for hem en sväng igen, stortjejen med kompis fick cykla till byn i spöregnet, och JAG lagade middagsmaten här hemma. En mycket ovanlig syssla en lördag sådär.
Mamma kom och var barnvakt så jag kunde åka och ställa mig i chokladhjulet några timmar med vännen Å. Vi fick väl dagens soligaste pass skulle jag tro.
Sen gick vi till fiket och tog en kopp kaffe med dopp.Första gången vi gjorde det ensamma sedan småkidsen föddes tror jag. Härligt!
Med nya tankar och visioner for jag hemmåt.
Bara vänta på att klockan skulle bli sen, och det var dags att åter bege sig neråt byn och packa ihop efter dagen. Tälten fick vi av gubben, så det kastades in i min bil och jag for hem och hängde det på tork.
Söndagen kom med solsken och kalas för kidsens kusin. Ett par timmar med gofika och Twister blev det. Och en massa skratt på det.
Resten av dagen tillbringade jag framför datorn och utformade mina idéer om framtiden. En tanke som legat och grott i många år kanske har mognat färdigt nu. Vi får se hur det går, men kanske är jag klar för att göra en större grej av min ena stora passion. Jag återkommer i detta spännande ärende.

Igår var det dags att dra igång barngympan igen! Tjiho!
Nu var det endast 8 barn på plats…hoppas på det dubbla nästa gång. Det var ett gäng jag saknade, och i den aktuella åldersklassen finns det 32 barn så möjligheter finns.
Nu är det dags att väcka lilltjejen för att fara på föräldra-barngrupp. Varje tisdag hoppas hon på att bästisen T ska komma dit, och varje tisdag säger jag att hon inte kommer för hon är på förskolan. Men det är ju bra att hon lever på hoppet.
Ha en bra dag, för det ska jag ha!

Kommentera

