När allt rasar…

Är inne i en väldigt trevlig period av mitt liv just nu.
Allt går som på räls, energin flödar och intemycket får mig på dåligt humör. Det liksom bara flyter.
Men givetvis ska det ändå komma såna dagar då allt bara…skiter sig, rent ut sagt.
Och denna dagen var just en sådan mindre bra dag.

Började med att försöka skicka ett paket. Skulle skicka med ett fraktsätt som jag planerat, men allt bara strulade efter som människan som skulle ha paketet inte uppgett mobilnummer för avisering osv. Det gick inte bara.
Åkte på sångsamling med lilltjejen istället, och där fick vi en trevlig stund som vanligt i alla fall!
Hem och trassla vidare. Tappade ett glas som gick i tusen bitar, rev sönder en tröja när jag fastnade i ett skåpshandtag, min mail gick inte att logga in på, vilket är ett måste just nu när jag ska skicka massa traderavinster.
Sen kom skolbarnen hem, och mannen med en sväng.
Jag for ner för att istället posta det där paketet som brev hos postombudet. Kassörskan hade en lika trasslig dag hon, så det mesta var rörigt. Men det löste sig till slut.
Ut till bilen och ser resten av breven som skulle postas. In igen för att åter ställa mig i den långa kön för att köpa frimärke, men då lät en kille mig gå före. Trots att han redan köat när jag trasslade första gången.
Ut till bilen igen för att upptäcka att jag glömde köpa snus… Suck.
Bestämde mig för att låte killen i affären handla nån jäkla gång, så jag drog till macken istället. Snicksnackade där lite, och på vägen ut halkar jag på trappan. Jajamän vad det går bra!
Hem kom jag till slut och när jag kliver över tröskeln undrar mannen vad det är för fel på diskmaskinen och varför den morrar. ”Hur ska jag veta det som inte vart hemma?”
Mellantjejen stannade mig redan på trappan för att fråga vart stortjejen var. Hallå!!!
Mannen var tvungen att fara iväg, så jag lägger mig och mekar med diskmaskinen. Lyfta ut det blytunga åbäket och skruva bort en asidan för att lokalisera felet. En liten frigolitbit som hamnat snett så en annan del inte kunde haka i på rätt ställe. Happ. Såg lite igenslammat ut med, så jag passade på att rensa alla silar och köra en maskinrengöring också. Och så lite avloppsrensare och kokat vatten i hoarna så kände jag att allt var rent och bra.
In och plocka ur tvättmaskinen då! Jahaja…Tvätten har inte centrifugerats helt. Ännu en maskin att leta fel på. Silen var ren så det vete tusan vad problemet var. kopplade ur maskinen, pillade lite, koppla in och sen funkade den igen.
Vad känsliga alla nya maskiner är eller? Det var minsann bättre förr…
Sen ska man lägga lite barn med däremmellan. Lilltejen la sig utan problem som vanligt, men sen ska alla kvällsrutiner med mellantjejen börja med. DÄR är det inget roligt att befinna sig. Det ska diskuteras kläder för morgondag och packa skolväska. Det måste vara klart för henne kvällen innan, annars brakar hela morgonen för henne. Och så ska det bråkas om kvällsmat, bråkas med storasyrrans prylar i badrummet, bråkas om att storasyrran får vara uppe längre. Hon är i alla fall på sitt rum nu…Det låter som tre elefanter där uppe, så jag ska i vanlig ordning gå upp och kolla vad som händer. Och då ligger hon alltid i sängen såklart och säger att hon bara hämtade en grej i bokhyllan.
´
Snälla någon, låt det dröja tills nästa dag av kaos kommer…

Kommentera

