Blickar framåt…

… mot en helg då vi inte har ett enda dugg planerat! Och vad skönt det ska bli!
Att bara få vara hemma på helgen utan massa saker man bestämt innan är ju underbart såklart, och jag tror många håller med.
Det känns som det gått i ett i några månader nu, så detta kom lägligt. Bara vara hemma, det kikar in folk på en kopp kaffe, stå med krattan och spana i trädgården…
När vi har såna helger så säger jag alltid till folk hela veckan ”Kika upp en sväng då. Vi är bara hemma. Kom förbi.” På det sättet hinner jag ju heller inte göra något. Då är det ju min enda uppgift att sitta med en kopp i näven och vara social. Utmärkt för kroppen det.
Så idag blir det storstäd och fix så jag alltså kan sitta på det berömda arslet de kommande två dagarna.
Insåg nu att jag bestämt vet att frysen är tom på fikabröd, så det kanske får bli ett bullbak i morgon förmiddag. Vore trevligt med diften av nybakt.

Ikväll ska vi dock iväg en stund. Det är takstolsfest på ett bygge som mannen haft, så det blir till att åka dit och visa intresse. Skönt att det är familjefest och startar tidigt. Det får bli ett lagom långt besök.

Måste få skryta lite med att jag vannen tävling i veckan med. Skriva ett småroligt citat och vinna en bok. Svårare var det inte, men det var hur kul som helst att få vinna en tävling! Vet inte när jag gjorde det sist…
Jag minns fortfarande när jag vann min första.
När jag var liten så hade vi en blåvit affär i byn. Den kedjan hade någon form av tävling eller utlottning i samarbete med en artist. Det var runt 1985 och jag var i sexårsåldern. Så när beskedet kom på posten så svimmade jag nästan…
Jag vann ett handskrivet vykort och för mig världens största plansch med CAROLA och hennes autograf!!!
Det var riktigt stort.
Man borde tävla oftare.

Jag hoppas att ni får en riktigt skön helg! Nu är jag så taggad för att sätta fart med mitt. Städa, skriva inköpslista, stryka tvätt och putsa fönster. Och så solsken på det! Det kommer bli en toppendag!

Kommentera

