Dra ut en tand- eller inte…

Idag ska vi till tandläkaren, jag och kidsen. Så smidigt av våran tandläkare att ta oss alla på samma gång jämt. Mannen brukar få några veckor innan, så då vet vi att snart är det våran tur.
Han är toppen, våran tandläkare. Och att vi sprang på honom för tio år sedan var tur! Jag upptäckte ju en kula i munnen då. Visste inte om jag skulle ringa den vanliga folktanvården som man gått hos eller inte. Jag ringde min svärfars fru, som jag hade väldigt bra relation till. Hon tipsade om sin tandläkare, och han tog emot mig dagen efter. Eftersom det visade sig att jag hade en tumör, så blev det en massa ståhej med operationer och annat under tre års tid. Och även om jag mest gick hos en käkkirurg på sjukhuset, så blev givetvis den gällande tandläkaren insatt i detta enligt läkarna spektakulära ärende.
Han är toppen på alla sätt. Och idag ska han nog få äran att dra ut en tand tänkte jag. Eftersom jag har en mun i barnstorlek så är det trångt som fanken där inne. Detta trots att det saknas sex tänder som aldrig kom. Men nu har det kommit en visdomstand som gör att kinden kläms. Den på andra sidan bad jag honom ta sist, och det var riktigt skönt att bli av med den!
Det får nog bli så. Har aldrig haft ett enda hål, men efter tandställningar och sen tumören så är det rena vanesaken att gapa för instrument i munnen.
Hoppas barnen får betyg godkänd med.

Idag är det ju torsdag och städdag. Men bara för att viska iväg mitt på dagen så tappade jag lusten till just detta lite. Gillar inte att ha avbrott i det jag gör. Får se om vi kanske tar städningen imorgon istället.
Kan pyssla med annat idag istället.
Ska passa på att köpa en ny matta när vi ändå ska till stan. Bort med svartvitt och in med ännu mera färg.
Och sen ska jag pyssla lite med att beställa produkter från Mary Kay ikväll med. Måste gå igenom den en gång till. Kundernas beställningar är införda, så nu ska jag bara fylla till mig själv också!
Så ja, städningen får vänta tills imorgon. Men min orkideér kan inte vänta. Torsdag är deras dag, oavsett mitt humör!

Detta var ju ett allmänt tråkigt inlägg…Haha! Så fick det bli!

Kommentera

