Min man…

Oftast blir jag irriterad på folk som inte håller tider, glömmer bort saker och inte har koll. Dessa människor kan gå mig på nerverna. Och dessa egenskaper är just de som betecknar min man.
Har verkar ha total avsaknad av koll! Min irritation blir så stor att den istället förvandlas till fascination över hur karln fungerar. Nästan så jag vill bli psykolog och analysera honom.
Att jag som kontrollfreak är gift med honom är ett under bara i sig.
Jag vill inte vara en tjatig fru som ringer och babblar med mannen på dagarna, men dock så blir det ett samtal varje dag. Det gäller frågan när han kommer hem, samt om han kanske kan hämta ett barn hos en kompis eller handla med något på vägen.
Dett ger såklart inget resultat. Han kommer ju ändå alltid hem senare efter utsatt tid. Skulle han nu mot förmodan säga att ” Ja, jag kan hämta dottern hos kompisen” Så slappnar jag inte riktigt av. Jag måste ändå vara på hugget… För när han då kommer hem i tid och rullar upp bilen på gården så ser jag alltid att bilen är tom förutom han själv. Jag Gör en påpekande min åt honom, han ser först förvånad ut och ler sedan skamset. Och så åker han iväg igen, för att hämta barnet som han glömt.
Han glömmer ALLT! Att denna mannen bedriver ett företag är ju i folkmun en gåta. Men det går bra, så han får väl hålla sig till det. Även om han i bland känns som enbart en inneboende i familjen…
Igår skulle stordottern spelat match, men denna blev inställd. Mannen visste att det var samling klockan sex, men var tvungen att låna min bil till ett ärende då hans var upptagen. Vi fixade så dottern fick åka med en lagkamrat. När matchen sedan blev inställd, och en frivillig träning ersatte den så beslöt sig dottern för att stanna hemma. De hade haft fotbollsturnering i skolan hela dagen, och hon var trött. Som sagt, det skulle vart samling klockan sex, och mannen kom återigen hem klockan halv sju när vi sitter och äter.
Han lägger armen runt dottern och frågar hur matchen gick… Tjena.
Jorå, så att det… Haha, han är verkligen en karl för sig. Uppenbart att motpolerna söker sig till varandra.

På dagens schema står utvecklingsamtal. Mannen kommer hem och tar hand om övriga barn under tiden (…) Sen blir det plock och stök innan det är dags för ridskola, då mannen såklart ska följa med mellandottern (…) Blir en jobbig dag för honom med två tider att passa.
Själv så skulle jag kunna tänka mig att klippa gräset i eftermiddag. Och fixa lite ute. Vi får se hur det blir med det.
Nu ska jag i alla fall läsa tidningen och dricka kaffe.

Kommentera

