Mönsterdjungel

Det kvittar hur mycket kläder kidsen har, ändå är det emellanåt omöjligt att matcha ihop något av plaggen. Jag är ett fan av enfärgat, och det är inte alltid lätt att finna just den färgen man vill ha då. Jag gjorde en beställning till lilltjejen nu. Helst skulle jag vilja ha en långärmad top, en kortärmad top och ett par leggings i varje färg.
Jag vill ogärna gå in i debatten om pojk-respektive flickkläder och dess utförande. Jag säger bara att det är toppen att det finns två avdelningar för då har man möjlighet att hitta många färger. Hittar jag inte blå på en avdelningen så hittar jag på den andra. Och hittar jag inte rätt röd på ena så hittar jag kanske det på den andra. Och eftersom tjejen gillar djur och fordon, så är det lätt hittat både och. Det är ju bra tycker jag. Då kan hon få både en klänning med kaniner och ett par byxor med flygplan. Toppen när valmöjlighet finns.

Då var det tisdag idag igen då! Föräldra-barngrupp med umgänge och lek. Idag ska dessutom lilltjejens kompis vara ledig från förskolan och komma dit, och det pratas det om minsann!!
Ska väcka tjejen om en stund och fixa till oss.

Kan säga att skorna jag köpte till den icke-tillfredsställda mellandottern förra veckan var mitt i prick. Varje morgon får jag nu höra att hon aldrig haft några bättre skor. Hela morgonen känns trevligare för alla. Ingen panik alls inför stunden då ytterkläderna ska på. Bara nöjda familjemedlemmar. Så underbart! Såna skor får det bli tills hon flyttar hemifrån tror jag.
Konstigt att ett par skor kan förändra den första timmen på dagen.

Igår fixade jag köket, och även det blev en förändring i familjen. Alla blev så glada av färgerna. Ljus i olika färger överallt tändes, och alla bara gick omkring och myste. Underbart härligt vill jag lova.
Jag fick världens största blomma att ha på trappan med! Ett bollkryss i gigantiskt format! En vän som kom med den för att hon tyckte att jag förtjänade den. Man blir så glad och varm ända in i den höstfrusna själen.

Denna vecka är fullspäckad som vanligt, och förutom de ordinära aktiviteterna så blir det utvecklingsamtal, tandläkarbesök och diverse annat. Och så alla spännande nätauktioner att hålla tummarna för.
Jag vann dessutom en själv i natt… Så nu ska jag ha shoppat färdigt för en stund. tror jag.

Välkommen tisdag. Nu sätter vi fart!

Kommentera

