Borde hon köra bil…

Har fart och flängt omkring hela helgen känns det som.
Upp och ner på våran väg, fram och tillbaka i olika ärenden. Vet inte allt vad jag gjort. Ibland känns det ju som man inte gör annat än far omkring. Ofta vet jag inte ens vart jag är på väg! Får ta en snabb titt i bilen liksom… Jaså stordottern sitter med fobollsskorna i näven, då ska vi till IP. Eller Jaha, jag har klasslistor och almanackan ligger på sätet brevid, då ska jag till skolan på möte med föräldraföreningen. Fasen vad velig jag känner mig ibland.
När jag körde nån av svängarna i helgen så mötte jag en bil på våran väg. En gammal volvo som rullade såå sakta i motsatt rikting.
Jag viker ut till kanten, för det ser inte ut som den andra bilen tänker hålla undan direkt. Då ser jag föraren. En dam som såg ut att vara 112 år! Och till råga på allt så har hon såna där syrgasslangar eller nåt i näsan! Hallå! Borde hon köra alls?
I synnerhet som det satt en kvinna i 45-årsåldern i passagerarsätet…
Nu vet ju jag inget alls om dessa två. Kanske hade den yngre inget körkort. Kanske övningskörde de…?
Det kändes i alla fall fel några sätt.

Helgen ja!
Det har gått i ett. Verkligen.
Fredagen ägnades åt att sy de nya köksgardinerna. Kunde inte hålla mig, och det var ju bra för då kan jag sätta upp dem idag! Tjiho! Köket kommer seut som en förskola med alla färger, men det skiter jag i. Nu ska vi bli på bra humör.
Förresten är jag redan på toppenhumör idag, så jag undrar om det kan bi bättre.
Fredag ja, mellandottern som hos en kompis så det var tyst som i graven här hemma. Oftast saknar man kaoset som bor här varje sekund som hon är hemma. Haha! Borde ju vara skönt ibland, men det känns oftast bara så tomt!
Lördag var det upp tidigt och dra till scouterna med stordottern. Skönt med några timmars slappande i skogen. Hittade dessutom två megastora blomkålssvampar! Plus i kanten verkligen!
Sen hämta mellandotter, och åka hem. Och så kom kompis till stordottern istället.
Kidsen fixade och packade bilen inför söndagen, och jag körde tvättdag. Och städade som vanligt då… Just det, sen tog jag ju hand om alla grenar och ris som blev när jag sågade ner pilen i förra veckan. Det blev en traktorvagn och en släpkärra. Så nu är gräsmattan fin igen.
Söndag och bakluckeloppis. Stordotterns kompis var med och hjälpte till, och mellandottern var mest på uselt humör. Hon fick åka till en kompis efter ett par timmar.
Jag själv for hem en sväng mitt på dagen och klippte gräset. Sen tillbaka igen. Allt med lilltjejen i släptåg.
Försäljningen gick riktigt bra för kidsen, som fick all förtjänst denna gång.
Sen packa ihop det som var kvar.Vi sorterade på plats och 90 % åkte ner i kassar som åker till bättre behövande istället.
Hem och sätta på lite kaffe och så kom familjen A på en kopp. Lite umgänge för alla, och sen var det plötsligt kväll och helgen gick mot sitt slut.
Duschande av barn, packa skolväskor och förbereda inför en ny vecka. Jag slängde ut lite kläder på nätauktion, och fotade en hög till som jag kan slänga ut idag. Det är sånt som jag är nöjd om någon vill ha för en spottstyver. Funkar det inte så åker även det till återvinning.
En jumpsuit och ett par gummistövlar kunde jag dock ge bort redan igår, så då blev jag av med nåt. Toppenbra!
De minuter jag väl stått still denna helg så har jag nätshoppat och även sålt lite Mary Kay-produkter.
Nästan tur att det regnar idag, annars hade jag redan vart ute och krattat.
Ibland blir jag rädd för mig själv när jag får mina perioder av överskottsenergi…
Men, idag blir det pysslande inne bara. Höstfix och mys!

Ha en bra vecka alla mina människor!

Kommentera

