Hua!

Idag var det ett verkligt ruksväder ute!
Kidsen beslutade sig för att kränga på sig vinterjackor, mössor och vantar. Och jag sa inte emot. Jag är alltid den som först känner på vädret på morgonen, eftersom jag pallrar mig bort till brevlådan för att hämta tidningen direkt när vi kommit ner. Och idag var det kallt!
Mellantjejen fick ett par nya skor igår med, som hon tyckte var såå bra!
Ja, de som vi köpte som var så lätta ni vet…De var inte alls lätta sen, menade hon på. Det har återigen blivit otaliga strider, så hon har istället valt fodrade gummistövlar varje dag. Jag är själv ett stort fan av gummistövlar och sliter dem som få, men hur kul kan det vara att bara ha dem att trivas i?
Fick ett infall igår, och köpte en modell för detta hushållet helt nya. Och de verkar bra…tills vidare.

Skrev ett långt inlägg igår som försvann. Mitt i skrivandet så valde datorn att starta om sig för att uppdatera. Jag orkade inte skriva om, och det ska vi vara nöjda med.
Jag fick nämligen en akut depression, och det var inga uppluftande ord i inlägget alls.
Jag ältar lätt en del saker. Går upp i det totalt och ligger sömnlös flera nätter. Sen blir det oftast bra ganska snart,men ibland tar det ett tag.
Igår var jag sjukt deppad, så jag tänkte att nu få det vara nog.
När storbarnen var hämtade hos kompisar på tidiga kvällen så for jag in till stan. Jag insåg att jag behöver färg!!
Med tanke på ombyggnationer i huset, så tillbringar jag ju typ hela dagarna i endast köket på dagarna. Och det kändes beige nu… Så, det är dags för nya gradiner igen! Otippat va?
Hade spanat på ett tyg på nätet ett tag, och det tror fasen att jag hittade i stan! Nu blir det färg kan jag lova! Och lite nya ljus, ljuslyktor, bordstabletter, dukar och annat i massa härliga färger. Ja, det blev till och med en ny färglad äggklocka till min kock.

Min färgbehandling av köket får dock vänta tills på måndag tror jag. Helgen ska tillbringas utomhus med scouter, trädgårdsarbete och bakluckeloppis igen!
Synd att det regnar så nu, för jag hade verkligen behövt klippa gräset igen. Men nu på hösten får man strunta i att det är blött ta mig fasen hela tiden. Bara klippa i sörjan ändå.

Nu är det nya tag och positiv energi som behövs inför det mörka halvåret som komma skall. Tänk att lite shopping i fred kan göra så mycket!
Att få glida runt ett par timmar och insupa höstnyheter gjorde mig verkligen gott.
När jag åkte hem så var jag tvungen att stanna för att köpa en korv med, som alltid när jag åker själv nånstans. Fattar inte hur man kan vara så jäkla sugen på det dygnet runt.
I alla fall så bad jag om en som inte var stark, och visst kassörskan hade en okryddad att sälja till mig. Men hon måste tagit fel, för när jag började äta såexploderade jag. Det var chili skulle jag tro.
Min snuva som hade försvunnit kom tillbaka på en sekund. Jag snorade som aldrig förr! Skulle ta servetten som var runt korven, och snuta mig. Men det visade sig vara ett sånt där glansigt papper… Kan berätta att det inte var lätt att snyta sig i.
Hoppade in hos mamma och pappa innan jag for hem, och där rusade jag in på toan och snöt ut en halv liter snor kändes det som.
Jag som inte ens kan ha mintsmak på tandkrämen förjag tyckerdet är för starkt. Nä, chilikorv tar vi inte nån mer gång.

Färdigbabblat om korv!
Hoppas ni får en fin helg allasköna människor!

Kommentera

