Det blev en toppendag!

Gårdagen blev på alla sätt till den bästa!
Turen med vännen Å innehöll alla nödvändiga ingridienser. Shopping, skratt, allvar, humor och mat. Precis vad jag behövde för att fylla på batterierna igen. Härligt!
Fick tag på vinterkläder till storbarnen och även ett fång med vantar, mössor och strumpor. Att jag inte hittade regnkläder till de som behövde gör inte så mycket. Då blir det anledning till ett stadsbesök i veckan.
Känns himla skönt att ha en stor del jackor och thermobyxor klara i alla fall.Det är ju döden att leta efter senare när allt är slut,eller fel storlek, eller fel färg…
Och eftersom lilltjejen inte går på dagis ännu, så är det ju ingen brådska där. Hon har vad hon behöver för att vara hemma.
Storkidsen fick även var sin sån där ful, populär heldress som alla ska ha…Som gör att man ser ut som nån slags ful mönstrad Teletubbies. Faan vad fula de är! Förlåt, men jag fattar inte grejen…
I alla fall så fick de nya sådana, jo de hade varsin förut.
Men i detta huset har man utegångsförbud så länge man har en på sig. Det är tillräckligt många som drar omkring i dessa fruktansvärda skapelser. Jag menar, vad faan, vuxna människor som kommer farande i en leopardmönstrad dress och foppatofflor och sladdar in på cykel vid Ica-parkeringen. Fatta hur det ser ut!
Visst det ser kanske en aning mysigare ut på barn, men nää. Jag kan inte med dem bara!
Förlåt ni som äger dem, och älskar dem. Fortsätt med det ni.

Stortjejen är hemma idag igen. Hon fick vaccin igår, och det gjorde att febern kom tillbaka med råge.
Min förkylning är bra mycket bättre, men lilltjejen verkar ha tagit över den istället. Surt.
Det blir ingen föräldra-barngrupp, och det är tråkigt. Men även om jag inte ärrädd för smittor så finns det ju andra som är det. Vi får komma igen nästa vecka!
Det verkar som mellantjejen och mannen klarar sig från sjuke i alla fall. Hoppas det förblir så. För en sjuk man orkar jag verkligen inte med!

Sitter nu och googlar på regnkläder…Konstigt att man inte kan finna det man letar efter. Det borde vara en djungel av dessa nödvändiga plagg, men inte alls. Rosa eller blått att välja på…Och jag min tråkmåns vill ju ha svart. Vilka bekymmer man har…

Åh! Så himla roligt! Jag fick ett samtal igår.
Det ringde från en gammal arbetsplats. En förskola jag vikarierade på för tre-fyra år sedan. Där fanns ett jättefint sminkbord i teak som en ur personalen tagit dit hemifrån. Jag ville köpa det, men nej hon ville inte sälja det. Nu ringde hon och sa att hon tagit hem det, och undrade om jag fortfarande ville ha det! Så det ska jag hämta för en billig peng idag eller imorgon.
Lite märkligt när jag håller på att försöka göra mig av med massa möbler själv… Men det var så fint!
Härligt med människor som minns de små sakerna!
Nu får vi se vad jag ska hitta på med möbeln bara…

2 thoughts on “Det blev en toppendag!

  1. Skriv din kommentar här! Åh jag håller med dig sååå vad gäller teletubbiesdräkterna, Carolina!!! Mina barn har också sådana, men som sagt, utegångsförbud gäller!!! Här rustas det också inför vintern! Bara min stora tjej att fixa kvar till, sen är det klart! Stor kram till dig!!

Kommentera

