Idag är det dags!!

Jag och vännen Å ska shoppa utan dess like.
Vi åker neråt i landet till en av de, enligt mig, bästa butikerna som finns. Och nej, jag menar inte det stora gula varuhuset, utan ett som ligger närmare. Ett lager där allt i klädväg för vår familj finns.
Det ska fixas termokläder, regnkläder, mössor, vantar, underställ och annat som saknas till vintergarderoberna.
Ser fram emot en toppendag med toppensällskap!

Helgen har inte vart lika toppen…Förkylningen hälsade på och ville liksom aldrig ge sig av. Jag, lilltjej och stortjej har snorat och hostat ikapp. Jag hade min topp i lördags, lilltjejen sin igår, och stortjejen ska faktiskt prova att gå till skolan idag. Hoppas det är på väg bort.
honungsvatten, Kan Jang och alvedon,varvat med nässpray. Jag har gjort som mamma säger och ätit kallt och druckit varmt. Hoppas resultatet blir bra.
Mellantjejen har vart hos farmor och snuten hela helgen. De har vart på teater och på badhus. Shoppat och slappat och ätit favoritmat. Tänk om en annan kunde få fara iväg och bli så ompysslad!
Här hemma traotsade vi förkylningen och jobbade på.
Stortjejens rum är tömt. Nu gäller det bara att försöka sälja lite möbler… Usch,jag har massor som behöver hitta nya ägare. Bokhyllor, fåtöljer, cd-ställ, bord… Bordeverkligen ha en gårdsloppis.
Vi har i varje fall redan börjat riva tapeterna och kommit igång ordentligt. Känns så bra.

Nu ska jag gå igenom shoppinglistan en sista gång.
Sen ska jag sminka bort alla spår av sjukdom, tur man har alla de bästa resurserna till det!!

Ha en bra vecka, gott folk!

Kommentera

