Höststäd på ranchen

Igår jobbade jag som fanken!
Började vid halv fem, och höll på till halv nio. Kroppen fick känna att den levde minsann…
Jag började med att trimma. Jäklar vad jag trimmade!! Varenda dike och runt varenda kant, sten och växt. Höll på en sådär 45 minuter. Jorå, det finns ytor här kan jag säga.
Sen blev det gräsklippning där roboten inte går. Det var en vecka sedan tyvär, så resultatet blev lite överflödigt gräs på mattan. Ser tråkigt ut,men å andra sidan är det ju bra för gräsmattan att ha lite extra gödsel över vintern sedan.
Sen trimmade jag en tjugo minuter till, då jag beslutade mig för att lika gärna ta diket utanför staketet när jag ändå höll på.
Sen skulle alla delar till studsmattan plockas in, grillen, krukor, lyktor, vissa leksaker och annat som bara låg och inte användes.
Bar in änglatrumpet och fikonträd i växthuset så de är redo att vinterisoleras snart. Jag rev fjärde omgången rabarber, tog upp lite gammla växter i landet, körde ett lass med fallfrukt och släpade runt allt möjligt. Ska försöka orka få in trädgårdsmöblerna idag med så är det klart sedan.
Det är så skönt när trädgården blir tom på hösten tycker jag. Allt ser så rent och fint ut. Gillar!

Har en dust med en nätauktion där jag har bekymmer att logga in. Har mailat supporten men de svarar ju aldrig! Hoppas det löser sig under dagen,eftersom det var lite prylar som jag hade tänkt vinna i helgen…Surt som attan när saker krånglar.

Idag blir det storstäd, eftersom jag hoppade den delen inomhus igår. Mannen fyller år, så det kan ju vara trevligt för honom att komma hem till både rent hus och trädgård. Utifall han nu skulle märka det…
Stortjejen är sjuk, men jag ska köra henne till skolan för att vara med på skolfoto senare i förmiddag. Sen ska det handlas och fixas lite med. Och så ska JAG laga kvällsmaten. En tradition när mannen fyller år.
En tur till apoteket i någon närliggande håla ska hinnas med. Sigurd har fått mask, så då måste alla djuren maskas av. En tråkig med nödvändig utgift.
Mellantjejen ska ha en kompis hem efter skolan, och sen i kväll reser hon till farmor och snuten över helgen.
Japp, det ser ut som om jag har att göra typ varje minut idag.
Men såå skönt det ska bli hela helgen sen när allt är klart och iordning! Bara slappa och mysa…
Eller ja just det, då ska stortjejens rum tömmas…
Mhmm… Hoppas ni andra får en lugn och skön helg då!

Kommentera

