Typiskt

Jag skriver listor hela tiden. Jag bara är sån.Jag måste ha massa listor drällande om vad jag ska göra, vad jag ska köpa, vad jag ska bygga, vad jag ska riva. Allt ska listföras av mig.
Och så kommer en viktig lista bort!! Ah, man blir tokig!
Den gällande listan var så nogrant utförd dessutom…Den rörde sig om ett gardinstångssystem till nya vardagsrummet. Alla mått och hur mycket och vad jag skulle ha. En spott i havet, jag vet. Bara att mäta om och klura ut igen. Men dock så är det typiskt.

Igår satt vi och klurade på madrasser. Ska bli så underbart att köpa nya madrasser, täcken och kuddar till alla kidsen. Sån där vardagslyx. Och förresten ska såklart hela deras nya rum bli underbara. Längtar så efter all inredning som kommer ske i detta huset.
Det lutar åt att stortjejen snart ska flytta ut på hallen tillfälligt. Det hade inte behövts, men hon kom själv med idén. En riktigt bra idé!
Då kan jag börja med hennes rum som ska bli mellantjejens. Det som ska göras där inne är:
-Tapetsera om
-Måla ett fönster som inte är klart
-Slipa och måla golvet
-Bygga in en säng med förvaring
Känns såklart toppenbra att jag får något att göra. Känns surt som attan att gå hemma hela dagarna utan att kunna jobba på bygget. Men nu kan jag det när vi börjar såhär, och samtidigt så tar det ingen tid av mannens byggande här nere. Allt går snabbare framåt! Toppenbra!
Så i helgen ska jag och stortjejen packa ner hennes rum i lådor. Sen kan jag och mannen kolla vad för material som behövs till rummet, mannen skaffar prylarna och jag får sätta igång med byggande och målande! Äntligen får jag vara till nytta med!

Igår blev det en massa läkarsamtal och annat gjorda. Även ett besök på vårdcentralen hanns med. Lysande! eller ja…det var inte lysande egentligen, men det ska väl få ordning på det så småningom. Jag får väl ligga på lite hårdare bara.
Sen blev det klart med ridskola med verkar det som. redan på onsdag fanns det plats att komma och prova om det passar mellandottern. Hade aldrig i mitt liv, som sagt, trott att något med dessa djur skulle röra vår familj…Men, det verkar vara något som funkar för tjejen, och då är det såklart värt som fasen att prova! Tänk om vi äntligen har hittat ”hennes grej”!
Och eftersom jag är den naturliga fotbollsföräldern i familjen, så kommer mannen att få bli hästföräldern…Hoppas han kommer ihåg det för all framtid…

Det blev en underbar lekstund med vännen Å och hennes dotter igår! Solen sken så vi blev alldeles svettiga här ute på ranchen! Vilket väder!
Kidsen lekte och vi fick tjöta skit till kaffet. Kan man ha det bättre eller?

Efter läkarbesöket på eftermiddagen gick jag och tjejerna till skogen med lite fika. Svampförrådet fylldes återigen på, lilltjejen fick äta sina älskade lingon och alla var nöjda. TRots att ingen ville med från början… Tur man kan sina knep som morsa!

Idag blir det föräldra-barngrupp skulle jag tro. Sen skiter jag i alla listor och tar dagen som den kommer.
Välkommen tisdag!

Kommentera

