Halvtid

Mitt i veckan och tiden springer på som vanligt.
Måndagens besökpå mini-zoo blev ju alldeles toppenfint! Fick en underbart härlig dag med sol och bara allmänt välmående. Picknick, glada barn som klappade djur och härjade omkring, mammor som babblar och faktiskt otroligt lite folk för övrigt. Ja, det var bra påalla sätt!

Igår var det dags för mellantjejen att helt plötsligt växa ur gympaskorna, få ett hål på ena gummistöveln, och en mamma som tröttnade på den ständigt kaotiska stunden på morgonen då de besvärliga conversen som ska på hennes fötter… Det blev en akutsväng till stan för att raskt införskaffa ny uppsättning skodon till henne. Och så grymt smidigt det blir när jag får åka själv med mellandottern! Åker vi flera så blir allt kaos…Men dock, ensamma hon och jag är verkligen en fröjd i butikerna. Vi var nöjda båda två, så det blev rentav en sväng i leksaksaffären för att lyxa till det lite för henne. Skönt att få ge henne den egentid hon behöver.

Allmänt annat då; Urinvägsinfektionens och öroninflammationens tid är här. Jag är hängig och jäklig och mår inget vidare. Apoteket hann med att besökas för diverse lindring i går.
Det bästa husmorstipset har jag dock själv listat ut för många år sedan. För att bli riktigt pinknödig och driva ut så mycket bakterier på så kort tid som möjligt är ett paket folköl. De flesta vetju hur nödig man blir av det! Så igårkväll satt jag som en annan tragisk människa i soffan och hällde i mig.Sprang på toaletten som en galning. Dessutom nös jag som en tok också, eftersom jag är allergisk mot humle som finns i öl. Toppningen på det är att det även börjar klia extremt på fyra av mina tatueringar,som får nån korsreaktion av just humle.
Skit samma. Toaletten har vart välbesökt hela natten, och jag hoppas bakterierna är på väg att ta slut snart.

Idag har det lovats snudd på högsommarvärme. Detta gör att jag bara MÅSTE ta en dag i trädgården. Det ska minsann höststädas så det står härliga till! Hoppas några karlar dyker upp under dagen, som kan hjälpa mig att bära bort studsmattan till logen med.
Med rensa, läggas täckbark och fixa till är prio ett. Och jakt…
Fick en smärre chock när jag var i denmest närliggande skogen i söndags kväll nämligen. Fick plötsligt syn på två mördarsniglar! Skyndade snabbt att spetsa dem på pinnar. När jag sedan närmade mig gården så såg jag en överkörd just vid våran postlåda med!
Jag rusade in och deklarerade med panik i rösten att ”Nu är de här!”
Vill inte inte inte ha dem i mina planteringar…Så,det blir extra kontroll varje kväll nu. Jobbigt att ha stort när man ska leta efter smått. Som att avlusa en mammut.
Innan lilltjejen vaknar ska jag förbereda lite för dagen. Ut och plocka fram redskap såvi kan dra igång med arbete direkt efter frukost.

Hoppas ni får en fin dag allihopa!

Kommentera

