Blå himmel!

Ser ju ut att bli en alldeles jättebra måndag! Just vad man behöver som start på en ny vecka. Mer energioch positiv känsla.
Efter en helg som även den var fylld med roligheter.

Min energi i fredags fortsatte nääästan hela dagen. Fick endasten smärre kris mitt på dagen,men det redde ut sig till sist.
Lördagen blev bra den med. Den blandades med sedvanlig lång familjefrukost, lunch hos farmor, packning av bil inför söndagens evenemang och skogsutflykt med de minsta barnen.
Stortjejen for till kompis för häng med sina polare på kvällen. Våra vänner som även de lämnat sin son hos den nämnda kompisen, kom hit en sväng för att egentligen bara prata bygge med mannen. Men det blev kaffe, och det blev även mat lite senare. Sen var det visst redan sent och dags att hämta deras son och våran dotter. En spontan och härlig kväll!

Och så kom då bakluckeloppisen till slut. Det var kanonkul även om de sista två timmarna var sega. Stortjejen var med och hjälpte till hela dagen.
Vi sålde som attan och det var långt över förväntan bra. Fick även oväntat besök av en kär kollega som dök upp med sin son för att kolla läget! En härlig överaskning!
Jag själv höll mig i skinnet och handlade inte alls en massa skräp som jag brukar… Det blev lite kultleksaker till barnen, som de själva valde. Ett par skor till stortjejen och lite porslin till mig som vännen Å och hennes mamma tvingade pÃ¥ mig 😉
Det var en toppendag helt enkelt! Men Ã¥h, sÃ¥ trött jag var pÃ¥ kvällen… När lilltjejen var nattad sÃ¥ kände jag för att bara svimma av utmattning…Men, pÃ¥ med stövlarna och ut i svampskogen för meditation och pÃ¥fyllning av luft i lungorna. Och tio liter svamp förstÃ¥s.

En ny vecka är här,som jag tror kommer bli bra. Höst i luften.
Jag startar den idag med utflykt till mini-zoo med vännen Å samt våra småttingar.
Mellantjejen har planerat att vara med kompisar varje dag, vilket medför en mängd diskutioner just nu. Hon inser inte vad hon orkar med, så att övertala henne att ta lite time out är riktigt tufft.

Förra veckan åldersnojjade jag igen, som varje höst. Men efter ett sms i går så känns det som det vände. Blev bjuden till en älskad vän just helgen jag har det där som kallas födelsedag. Så jag flyr då, och tillbringar några dagar med henne istället. Det ska bli såå härligt!! Och underbart att ha roliga saker att se fram emot såklart!

En härlig vecka väntar oss!

Kommentera

