Diagnos: Myror i brallan

Trots det tidiga morgonen har jag vart på språng i flera timmar redan.
Det kändes fint att se på klockan när den slog åtta, och jag kunde konstatera att jag redan då hunnit;
-putsa fönstren i köket
-varit ute och sågat till material för en ny hyllvägg
-hängt en tvätt
-haft blomvård för mina orkidéer
Såna dagar är bra,när de börjar med världens energi!
Det ska som sagt snickras idag hade jag tänkt. Är sjukt trött på våran garderobi sovrummet där vi förvarar sängkläder. I nuläget används trådkorgar, vilket jag är ett fan av. Dock räcker de inte till, och golvytan i denna garderob är för liten för flera. Inget bra system alls just där inne. Egentligen är denna garderob helt onödig över huvud taget… Men det gjordes för att jag absolut ville spara en del av den gamla timmerväggen samt en liten dörr som satt på denna. Övriga golvytan i sovrummet är ju ändå på 28 kvadrat, så vi har ju plats ändå!
Nu får jag vänta på att lilltjejen ska vakna så vi kan ta tag i bygget.

Nu ska jag ta och byta plats på mannens och mellantjejens garderober i tvättstugan. Eller ja,inte byta plats på garderoberna, det verkar jobbigt. Men byta innehållet i dem. Tjejens står så att hennes dörr öppnas mot tvättmaskinen, som jag alltid ska in i just när hon ska in i garderoben. Ett mindre allvarligt problem såklart… Men ändå, det är bättre att mannen har sina ”vanliga” kläder där eftersom han mest är i garderoben för våra arbetskläder.
Ja, ni hör ju. Faan vad för mycket tid jag har!

Nog babblat om detta!
Jag får sätta fart med mina projekt istället.
Stortjejerna ska kliva av bussen hos mormor idag, så jag och lilltjejen får roa oss själva. Hoppas solen fortsätter att skina så vi kan ta en picknick i skogen. Det var ju ett jäkla skyfall vi fick i går kväll!! Skulle kunna bada på utvalda platser i trädgården…
Hoppas ni får en underbar helg allihopa. Själva ska jag ju debutera på bakluckeloppis så på måndag får ni resultatet av det. Spännande!

Kram!

Kommentera

