Tillbaka till vardagen

Varför finns det inga äpplen hemma? Var är mina benskydd? Jag hittar inte mina blåa strumpor! Vem har lagt ett pussel bland brödsmulorna på bänken? Hur många skor kan det finnas i en farstu… Jag vill inte att det ska regna idag! Kaka, ha kaka! Måste jag cykla till träningen? Får jag leka med nån imorgon? Jag hänger med den hem efter skolan! Hämta mig där, hämta mig då, jag vill ha glass…AHHHHHHHHHH vad härligt med vardag igen!!

Men, nu får jag lite space igen på mina förmiddagar innan lilltjejen vaknat. Och DET är ju skönt såklart!
Kan berätta att sommaren har varit bra. Det har besökts djurparker och släktingar (ibland vet man inte vilket man är på), det har byggts en massa på huset, det har bjudits på bröllop och kalas i släkten, det har shoppats för mycket under denna regnperiod och det har knappt badats alls.
Lilltjejen har fyllt två år och är numera en pratkvarn i klass med sin mamma. Stortjejen har blivit äldre, längre och ännu mera tweenie. Mellantjejen har växt en halvmeter minst och lärt sig simma till sin stora lycka.

Och igår så började stora barnen skolan igen. 2:a och 5:e klass…
Jag och lillskruttan tog en shoppingtur. Detblev en massa växter, täckbark och trädgårdsprylar. Nu ska här tas igen all förlorad tid i trädgården under sommaren. Mycket regnade ju bort, och en del rabatter har jag helt enkelt fått så igen. Trist, men nödvändigt.
Nu ska jag i alla fall börja rusta för höstplantering och fixa fint igen. Förbereda för nästa vår och sommar,som jag hoppas blir en bättre period än den som varit.

Ordning och reda igen ska det bli. Nu ska jag även få tummen ur och fixa min dator med. Att skriva på denna är kass på alla sätt, så jag måste verkligen lämna in min på service!

Så. Välkomna tillbaka till en bit ur mitt liv!

Kommentera

