Jag sitter här väntar…(inlägget hamnade fel, men är gårdagens)

… på ytterligare auktioner som snart går ut. Hade ett gäng i går som resulterade i bra förtjänst! Och de närmaste två timmarna så ska allihopa försvinna. Sen är det inväntan av betalning, frankera paketen och till slut posta. Underbart!
Att bli av med något och glädja någon annan. Ett otroligt bra sätt av återvinning faktiskt.
Jag köpte en t-shirt till lilltjejen för ett par månader sedan på auktion för 23 kronor. Den försvann igår för 141 kronor! En annan köpte jag för 7 kronor, och fick 59 kronor för. Toppenbra. Man bara lånar kläderna lite liksom, och sen är det nån annans tur.

Har dessutom sålt ett gäng monsterkompisar under helgens hantverksutställning. Så nu blev det en bra slant. Tänkte att dessa skulle komma väl till pass till helgen då jag och mannen ska till huvudstaden för shopping och såklart för att se min Gud…
…men idag ska jag till handelsträdgården. Misstänker att varenda krona kommer användas där. Känner mig själv ganska väl.
Det ska planteras sommararrangemang i massor som varje år. Pelargoner, stjärnöga, margerit, lobelia och annat som ska lysa upp våran ranch i paradiset.
Får inte glömma köpa jord också…Det brukar jag göra. Då måste jag åka in dagen efter igen, och det resulterar i ytterligare ett lass med blommor. Sen har jag ett gäng oplanterade växter som bara står på gården och jag inte vet alls var jag ska trycka ner dem. Så typiskt mig.

Helgen bjöd på lyckad shopping förresten! Vi var på Lager 157 och fyllde på sommargarderoben. Eftersom jag är ett stort fan av Bondelid och Svea, så är det den bästa butiken att hamna i.
Mellantjejen var hos en kompis under dagen, då hon verkligen hates att gå i affärer. Men hon är så tacksam för allt när man kommer hem. Hon blir lika glad över ett par trosor som en festklänning!

Och sommaren är hos oss nu. Som vi väntat! Eller hur?
Så underbart att åter se kidsen stå och vänta på skolbussen iklädda shorts och flip-flop. Åh, vad jag älskar sommaren!!!
Att strosa runt i trädgården och rensa här och var, vattna lite blommor, äta en färsk tomat, ungar som gnäller över att det är varm, hunden som ligger och flåsar i skuggan.

Nu måste jag uppdatera inköpslistan, hänga ut tvätten, kolla resultat på auktionerna…Sen blir det handelsträdgården!!!
Snart kommer underbara E hem från semestern med. Har varit en jobbig vecka att inte ha daglig kontakt…Nu när man bara måste disskutera växter, sol och plantor med någon likasinnad…
Jag längtar efter dig!!!

Kommentera

