Fullt-upp-dag

Denna dag är full i agendan. Tusen prylar står på schemat så jag borde sätta igång direkt.
Var bara tvungen att mellanlanda här först…
Det ska hämtas saker, lämnas saker, skrivas saker och sjungas sånger. Dessutom är stortjejen sjuk, och jag själv är så stressad så jag känner att stressherpes är på väg. Som om inte de hundraåriga höfterna är tillräckligt just nu.

När veckan är så kort som denna, med helgdag och studiedag, så undrar jag varför allt ska ske just då egentligen.
I går var jag på möte med skolrådet, idag är det möte med scouterna och i morgon är det alliansmöte. Sen är det fotbollsmatch, kioskansvar på matchen, utställning på hantverksdagar och så ska det hinnas med ett shoppingbesök neråt i landet.

Nä, NU ska jag dra igÃ¥ng med att försöka förbereda mig för dagen. Kunde visst inte varva ner här ändÃ¥… In i duschen och sen kasta sig ut i vardagen!

Kommentera

