Freeedaaaaag! (med röst som på en reklam där de ropar Krilleeeee)

Så var sista skoldagen för veckan här, för de som går i skolan. Och sista jobbdagen för veckan, för de som har ett vanligt 7-16 jobb.
Jag har världens svåraste uppgift att ta tag i under dagen… Stortjejen ska iväg och fira två killkompisar ikväll som fyllt år. Och JAG har fått den stora äran att fixa presenten. TVÅ elvaåriga killar, med TVÅ olika personligheter… Jag har INGEN ANING om vad jag ska hitta på! Tjejer är ju liksom mer min grej…
Jag har fått två tips av stortjejen och hennes kompis som ska vara med på presenten; Den ena killen gillar datorer och den andra önskar sig en slags häftig hjälm som kostar 600. Tack! Jag är väl inte känd för att vara snåljåp, men hallå!
Ja, det blir en utmaning vill jag lova…

Det ruggiga vädret håller i sig minsann. Hoppas på uppehåll inför helgens staketbygge. Ett plus i kanten var att det visade sig att det inte var scouter imorgon, så nu har jag en mindre sak i almanackan. Känns bra, då jag egentligen skulle behöva varva ner rätt mycket.
Har kännt mig helt otroligt stressad hela veckan! Utan anledning såklart. Jag menar jag är ju bara en enkel hemmafru, har ju all tid i världen kan en arbetare tycka. Men ibland känns det mesta körigt ändå.
Mellantjejen har haft en jobbig vecka med tusen funderingar om ADHD, och dessutom har hennes näsblod forsat på de mest oväntade tiderna på dygnet. I affären (ursäkta kan vi få massa papper här borta), i sömnen (man kommer in på morgonen och det ser ut som någon slaktat något i sängen), i bilen (vad faan, inget papper! Här, det ligger en gammal vante under sätet), på cykelturen (kvittot i min ficka eller löven i diket. Valfrihet.) osv.
Måste verkligen lära mig att ALLTID ha en bal med toapapper redo i stövelskaftet!

Igår var jag iväg på möte på kvällen. Efter en dag med en halvfebrig, mammig och missnöjd lilltjej så var jag helt slut. Felsägningar och rörig i skallen utan dess like. Lite vettigt blev det dock sagt ändå.
Beslöt mig snabbt för att ta en sväng förbi solariet på vägen hem. Detta ruggiga väder gör mig kropp så sjuk! Har dessutom haft riktiga bekymmer med höfterna denna veckan. Det känns som grav foglossning…
Men solariet var varmt och skönt att tina i en stund. Dessvärre blir jag alltid så äcklad efteråt när jag vart där. Efter dusch och insmörjning så kliade kroppen mer än vad som är normalt. Jag tänker hemska tankar om att jag fått både flatlöss och skabb över hela mig. Hu…

I morgon är det dags för tjejkväll med brudarna.
Denna gång är det vårt träninsfreak som är värdinna, och vi kommer få en insyn i hennes vardag på gymmet. Det ska bli kul med en lite annorlunda aktivitet för oss tillsammans. Dock är jag lite orolig för mina höfter då, men jag är ju ingen atlet förövrigt så det finns inga stora krav på mig direkt.
Ibland önskar jag att jag kunde få en liten gnutta av vännen E:s springben. Men det får bli i ett annat liv med frisk kropp.

Dags att fixa dagens outfit inför den svåra uppgiften på stan…Ge mig kraft och inspiration för detta uppdrag!

2 thoughts on “Freeedaaaaag! (med röst som på en reklam där de ropar Krilleeeee)

  1. Hmm…killpresenter är lurigt! Killar vill bara ha dyra saker..bättre när de är mindre och kan få puttekulor och star warsgrejer!! NU ska jag kuta ut i växthuset innan fredagsmys!!

Kommentera

