Vissa dagar börjar i fel ände

Att ens nya BH fastnar under gräsklipparen låter en aningens märkligt…Dock inte så konstigt som det verkar.
Har tvättat i ett par dagar nu. Fått ett sånt där ryck när allt åker med. Skruvade till och med isär barnvagnen igår och fick loss allt tyg som bara gick, så nu hänger det och torkar rent och fräscht.
Körde några maskiner igår kväll och hängde såklart ut det på vindan i trädgården, eftersom vädret skulle bli lika toppenbra idag!
Dessvärre hade den där mojängen som jag hänger strumpor och annat smått på, blåst ned på marken. Och klockan 07:45 börjar arbetsdagen för vår gräsklipparrobot. Han kan ju inte detta med att flytta bort saker som eventuellt skulle hamnat i vägen…
När jag kom ut stod den brummade på samma ställe. Jag lyfte på den för att lokalisera felet, och där bland knivbladen satt min BH. Det kändes sådär…
Dessutom så hade vi försovit oss tjugo minuter i morse, så detta blev ännu en mindre bra grej liksom.

Men,men! Trots detta så suckade jag bara lite lätt (jaja, kanske någon svordom yttrades med) och satte fart med dagen.
Det är storstädning som gäller denna torsdag. Dessutom ska det packas och fixas en del med.
Helgen ska tillbringas i Tyskland med päron och syskon, samt dessa familjer.
Tänk hur fint det vore när man ska iväg om man visste exakt hur vädret ska bli…
Har kollat väderkartor hela veckan, och det lutar åt en liten, liten risk för regnstänk.
Med denna diffusa prognos ska det alltså packas kläder för varma dagar, kläder för kalla dagar samt kläder för regn. och även om det rör sig om några få dagar så blir det ju en del för fem personer. Sen är det ju resesäng, sittvagn och andra skrymmande prylar med. Fattar inte hur mannen tänker när han vill skaffa mig en mindre familjebil

Nu är jag i alla fall på G med dagen. Jag har redan putsat köksfönster och fått en hög stryktvätt klar. Bäst att smida medan järnet är varmt! (det var ju roligt sagt i samband med strykjärn…)

Ha en bra torsdag alla fina människor!

Kommentera

