Titanic, Armageddon, Posedion…

Jag är ingen tv-människa. Det är inte många program som jag blir ledsen av att missa. Visst ser jag Efterlyst varje onsdag, men jag då är jag alltid hemma. Och jag har följt det i många år.
Sen visst…Jag blir glad om jag får tillfälle att se Desperate Housewives ochFamiljen Annorlunda. Sen såklart har jag ju hela boxen med Vänner, som jag alltid varit ett BIG fan av…Den enda serien som kan ses over and over again…
Men filmer… ÅHH vad jag älskar filmer!!!
Titanic…En favorit som älskas av både mig och äldsta dottern. När tiden finns, så absolut ska vi hinna se den på 3D nu. En anna som rubriken till inlägget nämner- Armageddon.Vilken film. Jag gråter varje gång när Bruce Willis dör… För övrigt är jag ett stort fan av Willis och kan stolt säga att jag sett alla hans filmer. Även hans Science som han gjort nångra. Jag hatar förövrigt Sience fiction… De enda som jag inte gillar.Jag tycker som så, att ska det vara saga så ska det. Men aliens- Nej tack.Ingen verklighet över huvud taget och ingen realistisk fantasi att lägga tankar åt.
Och nu ikväll. Poseidon. Har sett den säkert åtta gånger., Men…en fin blandning mellan Titaninc och Armageddon. Vatten, panik. Pappa som offrar sig för dottern och lurar svärsonen för att fica till det. Underbart smärtsamtpå alla sätt.
Och nu ska jag göra några uppenbarligen pinsamma erkännande på favoritfilmer…
Sound of Music…Kanske är jag och Mark Levengood de största faan
Girls just want to have fun. Ytterligare en film som även smittat över på dottern.Tänk hur dålig min gamla avspelning från tv:n var. Och som jag letade efter en nyinspelning.Köpte kassa avspelningar på nittiotalets nätauktioner för 10 spänn. Detta innan jag träffade min man.Jag fick underbara plastsvägerskor A&J (vad jag saknar er nu…) som snabbt hittade en dvdv med filmen. Jag fick den 23 december, och oj vad jag skulle köpa en dvd-spelare!!! Och OHHH jag fick en spelare av pappa på julafton och kunde dra hem och kolla direkt! Bästa julen ever!
Pretty Woman, Dirty Dancing och massor av andra klassiker som jag älskar och som dottern även funnit nu.
Sist men inte minst för denna gången…
…Repmånad. Vad säger man? Fredag och lördag under ett årstid. Förfest med tre killkompisar med denna rullen och några öl innan vi for till Stadshotellet i grannkommunen. Älskade tider som man lever på.
Men nu är filmtime klar för veckan.
God Natt och hoppas ni får en underbar påskhelg trots pissvädret…Men man kan ju alltid drömma sig in i filmernas värld!

One thought on “Titanic, Armageddon, Posedion…

  1. Åh, Armageddon…bästa filmer ever!! Det rycker i tårkanelerna bara jag hör titeln! Själv är jag en sucker för Bridget Jones, något jag har fört över till mina döttrar…Posseidon har jag aldrig sett, visas den lördag kväll?? I så fall blir det premiär!!

Kommentera

