Inköpslistan klar!

Imorgon bär det av neråt i landet med vännerna A och Å.
Det ska shoppas på det stora Boris-Landet, umgås en del, tjötas en massa och bara vara trevligt antar jag. Likt riktiga veteraner ska vi ju dessutom övernatta och köra ett två-dagars-race!
Det kommer bli grejjer det!

Måste bara berätta om när mellantjejen komhem från skolan igår!
Hon kom inrusande genomytterdörren alldeles hysterisk och uppriven. ” Mamma! Har fåren dött?”
Jag tänkte vad fasen…Men det visade sig att hon fått syn på högen med all ull. Vi hade inte hunnit få bort den sedan klipparen var här, så den låg kvar vid fårhuset uppslängd på kanten av en grushög. Jag såg det senare på kvällen, och det såg verkligen makabert ut!!

Jag satte kidsen i arbete igår och fick deras rum städade. Vi var dessutom och handlade lite, och då fick de stora följa med också. Vi har lite skärpning på saker och ting nu som ni kanske förstått…

Idag är jag lite låst utan bil. Hade tid på verkstaden för service imorse klockan halv åtta. Mannen var vänlig nog att ta bilen själv, så jag slapp det. Och med tanke på att han ska jobba sent även denna dag, så är jag fast på ranchen denna torsdag. Hade tänkt mig en cykeltur med lillfisen, men det blåser ju så in i helsike!
Det blev innefix istället. Vi tog en promenad på ägorna bara i förmiddags.

Nu ska jag googla på fotbollskor och tomatplantor.

Kommentera

