Väntan…

Just nu känns det som jag bara väntar på allting.
Jag väntar på att alla ska bli friska igen. Visst, detta var första gången på jättelänge som alla blev sjuka samtidigt och huset fylldes av penicilliner som ska tas på massa olika tider. Men ändå…Jag väntar såklart på att vi ska bli av med all sjuka nu.
Jag väntar tills helgen då alla är lediga, och vi bara kan umgås.Förhoppningsvis i friskt tillstånd.
Jag väntar på ännu mera värme så jag kan starta upp säsongen i växthus och trädgårdsland.
Jag väntar på att lilltjejen ska vakna så vi kan äta frukost, tillsammans med stortjejen som är hemma från skolan idag med.
Jag väntar på att det ska bli kväll, så jag kan åka till vännen A på klädparty.
Jag väntar på att mina nätauktioner ska ta fart så jag blir av med lite plagg igen.

En enda lång väntan på allting nu! Sen är det ofantligt mycket roliga saker som ska hända i år. Massa saker att se fram emot! En weekend med föräldrar och syskon med familjer, en härlig helg i huvudstaden med mannen för att shoppa och gå på konsert, min lillebrors bröllop, utbygget ska bli klart och det nya vardagsrummet ska inredas, barnen ska flytta runt och få nya rum. Mycket mycket!

Och morgondagen väntar vi alla på med spänning såklart. Medicin ska tas i bruk och mellantjejen är pirrig som aldrig förr.

Ha en härlig torsdag alla människor. Vad ni än väntar på där ute…

Kommentera

