Efter helgen…

…kommer måndag. En måndag som hittills kanske inte vart den bästa dock.
Men vi börjar med fredagkvällen,för att det ska bli lite mer sammanhängande.
En fredagskväll som urartade i totalsmärta för mellantjejen. Ett värkande öra som gjorde att hon inte somnade förrän framåt tvåtiden. Inte jag heller med andra ord. Hon hade så ont så ont. Har man haft några öronbarn så borde man vara van, men det var så längesedan som stortjejerna hade det så jag hade nästan glömt bort. Har ju bara mig själv som får några varje vinter, att gå på.
Efter den obekväma natten, så var det klart att vi försov oss på lördagen…
Vaknade 10:10 av att lilltjejen stod i sin säng och höjde handen åt mig ”Hej! Hej! Hej! Hej!”
Rusade upp och tog henne under armen, in till stortjejen ”Vakna! Scouterna började för tio minuter sen! Upp med dig!” Ner för trappan. Kastade lilltjejen på pappan som somnat i soffan, sa godmorgon till mellantjejen som satt vid tv:n och undrade vad jag stojade runt efter.
På med kläder, och dra iväg till skogen. Lite eldkunskap och så grilla korv sen var det dags att fara hem igen. Halva lördagen avklarad…Sen var det dags för fotbollsträning för mellantjejen, köra och hämta. Samtidigt försöka ta en dusch och fixa till sig däremellan.
Hämta vännen Å 16:30 för att dra halvägs upp de värmländska skogarna till vännen A för en tjejkväll. Då kunde man slappna av äntligen…
Det var en kväll av sällan skådat slag minsann. Vet inte när vi skrattade så in i vassen sist! Åh, så kul vi hade det! En riktigt härlig kväll!

Söndagen skulle bli lugnare trodde jag. Stortjejen hade kompis som sov över (jag hade sagt nej, och det hade hon ”glömt” och istället frågat pappa…)
Det började med otrevligheter redan på morgonen när de gaddade ihop sig mot mellantjejen. Jag beslutade då att ta de minsta med mig för att köpa blommor.
När vi kom hem så ville jag bara plantera, men givetvis så glömde jag att köpa jord… Det blev lite rensande i rabatterna istället. Till de stora tjejerna givetvis skulle baka. De motade bort mellantjejerna igen, men där fick de ge sig. Skulle de baka så fick mellantjejen allt vara med! Och hör sen!
Jag gick in och satte mig i köket. Eftersom lilltjejen sov så passade jag på att lägga saker på auktion. Men det blev inte alls trevligt eller avkopplande. Fick ägna mig åt att få de stora att vara trevliga och snälla mot den mindre.
När baket var klart och kompisen åkt hem så blev det familjeråd. Jag slog näven i bordet och visade vart skåpet ska stå i denna familjen. Otrevligheter och mobbing tolereras inte! Jag var lite upprörd där en stund, och mannen med faktiskt. Nu fick det vara nog (för ett tag igen).

Denna dagen började jag med att ringa vårdcentralen. Kände att jag ville kolla lilltjejens öron igen, eftersom det inte verkar gett sig med dem. Och mellantjejens öron var jag med tvungen att kolla upp, eftersom hon är febrig och hör massa blås i dem. Mina egna öron värker med, samt var mina bihålor extremt ömmande.
Ner till läkaren och få domen.
Lilltjej: Öroninflammationen är tillbaka.
Mellantjej: Dubbelsidig öroninflammation + Sand från thailand i öronen
Mamman: Hörselgångsinflammation + bihåleinflammation.
Och på detta så har jag även fått årets dos av herpes i högra näsborren…Detta brukar vanligvis komma vid jul då jag är som mest stressad, men tydligen så har jag vart lugn fram tills nu.
Så, bara att fara direkt vidare mot närmsta apotek och plocka ut det som de hade hemma. Barnens penicilliner fanns inte, så det fick tyvärr vänta.
Träffade M och tvillingarna så jag hann och beklaga mig lite för henne med…Haha!
Nu ska jag avsluta detta och skriva lite lappar, sen ska jag ta det lite lugnt innan det är dags att hasta ner till barngymnastiken. Tror att min medhjälpare kommer idag. Vore skönt med lite hjälp när man inte är på topp.
Lite kaffe vore gott…

Kommentera

