Det tar sig…

Började dagen med att bli frusen när skolbarnen fart iväg. Jag tog på ett par militärtjockstrumpor och min Helly Hansen. La mig i soffan och somnade. Vaknade två timmar senare av en otroligt otäck värmefrossa. Jag svettades som en gris! Kastade av mig de yttersta kläderna och flåsade en stund. Hua… Tänkte att då var det väl lika bra att fortsätta svettas ut det som är kvar av förkylningen. Började städa som en tok! Strök nya dukar till köksbordet, hängde tvätt, sorterade, dammsög och torkade golv. Lilltjejen tyckte att jag var ganska tråkig… Men sen lunchade vi två, och hon la sig för middagsvilan.
När skolbarnen kom hem och lilltjejen vaknat så tog jag en välbehövlig dusch. Jag använde alla former av peeling jag har. Sen all form av fukt jag har. Och minsann- Nu är jag som en ny männsika igen. Det lilla skrovliga i halsen får väl va där några dagar till. Men nu mår jag i alla fall bra och känner mig pigg igen. Underbart!

Det blev ingen HLR för mig igår. Tråkigt, när chanserna kommer som rör sådana livsviktiga saker. Men efetr överläggande med en annan ledare samt med mannen, så kom vi fram till att jag skulle vila istället. och det verkar ju ha gjort susen!

Nu blir det en go helg med scouter, umgänge med bästa tjejerna och eventuellt en och annan biltvätt med…
Ha det så gott!

Kommentera

