Torsdag

Lite allmän statusuppdatering ska jag väl hinna med mellan snytningarna kanske!
Förkylningen var på sin topp igår, och jag börjar se ljuset igen. Har vart lite orolig, men den ger sig nog.
Helgen kommer ju att bjuda på tjejmiddag, och då vill man ju vara frisk och allert!

Lillkusinen kom inte till oss igår. Han blev såpass sjuk att hans mamma ville vara hemma och vårda honom själv. Rätt tänkt där. Inte kul att lämna bort de små när de mår dåligt inte.
Det får bli en annan gång!

Ikväll ska jag på HLR-utbildning. Vi försöker få till en sådan vart annat år i alla fall för ledare i idrottsföreningen. Det gäller banne mig att hålla sig uppdaterad där! Det verkar vara nya sätt hela tiden…Man tycker ju att det bara borde finnas ett sätt att rädda liv, men så är det inte.
Trenderna kommer och går även på den fronten.

Är tacksam för att jag funnit världens bästa hudvård, så jag enkelt kan trolla bort mitt likbleka och förkylningsdrabbade ansikte med söndersnyten näsa. Så andra slipper se hur jag mår. Enda nackdelen är att inte ens mannen tycker lite synd om mig, eftersom jag ser pigg ut… Men hellre det än att se döende ut.

Nu har jag grymt mycket kläder som ska ut på nätauktion igen! Fattar inte vad allt kommer ifrån. Vem köper allt som bara hänger i min garderob? Och i barnens garderober… Oanvända plagg som bara tar plats. Fruktansvärt onödigt.
Hade vart toppen att dela på det och lägga ut barnkläderna redan ikväll, men det går ju inte eftersom jag är borta den bästa tiden. Det får bli heltidsarbete med detta på söndag eftermiddag istället. Håller på att förbereda annonserna så det bara är att lägga ut dem då. Tyvär måste jag lägga ut en jacka igen, då jag haft en riktigt utdragen konflikt med strulpellen som vann den aukionen. Hoppas den kommer upp i en bra summa även denna gången.
Förhoppningsvis bli det lite sålt, så mannen slipper betala hela resan till Boris-Landet också…Haha!

Nu ska jag beställa paketpåsar och drick lite varm nyponsoppa!

Kommentera

