Snorigt värre

Det är så in i vassen kass att vara snorig. Näsan går sönder, det svider. Och att det droppar så fort man lutar sig en aning framåt är så jäkla besvärligt!
Jaja, nog om snor. Vi har det alla mest hela vintern ändå.

Idag blev en innedag. Jag passade på att städa, så är det gjort för ett par dagar. Kändes som en bra idé att köra på när man lika gärna känner sig jäklig i kroppen. Då slipper jag ju fördärva den en annan dag när jag mår bra!

Tidigare ikväll hade i vi föräldramöte i stortjejens klass. Med tanke på att de är elva elever i klassen, så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta över den procentuella medverkan. Hela fyra föräldrar orkade sig dit! WoW!
Det handlade ju bara om att det ska börja samlas in pengar till skolresa…intresset är stort…
Var på biblioteket en stund också, och det var en fröjd som vanligt. Vi har världens bästa bibliotikarie i våran lilla by. Hon är underbar på alla sätt där hon sitter och är helt råtatuerad och piercad överallt. idag hade hon med sig sig sin lilla charmiga 2 1/2-åring med. Han har vart på bättre humör… Haha! Hon är i alla fall toppen, för hon har koll på allt. Man kan fråga henne vilka böcker man redan läst, vilka man borde läsa och vilka man inte ska läsa. Hon vet allt utan att ens tjuvläsa i min historik. Sånt gillar jag!
Förra veckan hade vi en vikarie där. Det var inte bra alls…Jag bad om tips, eftersom jag inte kände för något alls. Det enda hon sa var;
-” Har du läst något av X?
-Nej.. Är de bra? Frågade jag såklart då.
-Åh, jag började läsa en bok, men FY vad otäck den var. Jag fick sluta efter tre sidor…”
Och så sa hon om fem-sex författare. Tyckte inte det var några vidare tips jag fick. Det slutade med att jag tog en serie med fyra böcker. När jag kom hem insåg jag att jag redan läst dem… Se bara, tänk om jag haft den kära K där då. Då hade jag inte släpat hem en hög som jag redan kört igenom.

Imorrn blir det ett barn extra att busa med här hemma. Kidsens snart 3-åriga kusin ska vara här. Han är lite halvsjuk och kan inte vara på dagis. Men det krisade på päronens jobb så då får han vara här med oss andra halvsjuklingar. Det blir mysigt! Får se vad vi hittar på för kul.

Nu ska jag ta min snoriga snok och krypa till sängs.
Har ju ett gäng böcker som ska läsas till nästa veckas besök på biblioteket! Åh, vad jag älskar böcker!
Och i natt kommer mamma och pappahem från Oman också. Ska bli intressant att höra vad de vart med om under semestern!
Godnatt och ha en trevlig onsdag go vänner.

Kommentera

